Renault Megane R.S. Red Bull Racing RB7 już w Polsce
Wreszcie się doczekaliśmy, choć wielu fanów marki może poczuć pewien niedosyt. Do sprzedaży w Polsce trafi zaledwie 10 sztuk specjalnego modelu Megane R.S. Cena również nie jest niska, ale w zamian dostajemy auto, które naprawdę jest ciekawe.
Ten ciekawy model jest uczczeniem współpracy Renault z Red Bull Racing, która zaowocowała tytułem Mistrza Świata. Sprzedaż nowej, limitowanej serii Megane R.S. Red Bull Racing RB7 wystartuje w 24 krajach tego lata, w tym również w Polsce. Niestety do sprzedaży trafi zaledwie 10 sztuk tego modelu w cenie 109 950 zł.
Owszem, to dużo jak za tego typu auto, ale w zamian dostajemy równie wiele radości i przyjemności z jazdy. Do najciekawszych zabawek należy przede wszystkim zawieszenie Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym, zaciski hamulcowe Brembo w kolorze czerwonym oraz system R.S. Monitor.
Ten ostatni nawiązuje do pokładowych systemów telemetrycznych, umożliwiających najbardziej zaawansowanym kierowcom dobór odpowiednich nastawów dla systemów wspomagania prowadzenia oraz otrzymywanie informacji na wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą. System wyświetla między innymi automatyczny pomiar przyspieszeń od 0 do 100 km/h, ustawianie parametrów pracy pedału przyspieszenia itp.
Również wygląd imponuje. Auto zostało polakierowane metalizowanym lakierem w kolorze czarnym o nazwie Etoilé. Ponadto auto otrzymało wiele akcentów w odcieniu Żółty Sirius na przedniej listwie aerodynamicznej typu F1, obudowach lusterek bocznych i tylnym dyfuzorze. Na deser dostajemy oklejenie dachu z motywem szachownicy oraz umieszczone na bokach oficjalne logo stajni Red Bull Racing Formula One.
Wnętrze auta uzupełniają fotele sportowe bądź fotele kubełkowe Recaro (w zależności od kraju dostępne w opcji bądź w wyposażeniu standardowym) oraz specjalna gałka dźwigni zmiany biegów i tabliczka z numerem seryjnym egzemplarza. A co znajdziemy pod maską? Zdaniem producenta główną nowością w Renault Sport jest zastosowanie systemu Stop&Start w silniku 2.0 16V o mocy 265 KM. Dzięki temu ta wzorcowa pod względem osiągów jednostka może obecnie poszczycić się jeszcze lepszymi wynikami zużycia paliwa i emisji CO2.
Według producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 7,5 l/100 km, zaś emisja CO2 to 174 g/km. Silnik ma dwa tryby jazdy. W trybie „Normal” system Stop&Start jest aktywny. Moc 250 KM, moment obrotowy 340 Nm, włączone układy wspomagania nagłego hamowania i ESC zapewniają wiele intensywnych doznań w codziennym użytkowaniu auta. Jeśli ktoś chce poszaleć, włącza tryb „Sport”, który dezaktywuje system Stop&Start i wspomaganie nagłego hamowania. Moment obrotowy wzrasta do 360 Nm, silnik zyskuje dodatkowe 15 KM, a ESC przełącza się na tryb sportowy. Konfiguracja ta pozwala w pełni wykorzystać potencjał silnika i zawieszenia, przy potęgującym intensywność doznań, zniewalającym brzmieniu wydechu.