Renault Megane - nowe silniki i poprawki
Bardzo lubiane i popularne francuskie auto kompaktowe doczekało się kilku zabiegów odmładzających. Każdy doskonale wie, że jedną z wielu zalet modelu Megane to dość duży wybór różnych wersji nadwoziowych, które doczekały się delikatnych poprawek stylistycznych. Oprócz tego udoskonalono silniki, a we wnętrzu pojawiło się wiele dodatków. Jak widać na zaprezentowanych przez francuski koncern zdjęciach modelu Megane, auto po tzw. "lifcie" otrzymało nowe zderzaki, światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, nowy wzór kół aluminiowych oraz dwa specjalne kolory nadwozia: Majorelle Blue oraz Pearlescent White.
Nietypowo zacznijmy od wnętrza modelu, w którym przyszły właściciel znajdzie tapicerkę ze skóry i alkantary w dwóch odcieniach, a do uszu dotrze świetny dźwięk płynący z nagłośnienia firmy Bose. Trzeba przyznać, że auta klasy kompaktowej, wyposażeniem i luksusem coraz bardziej przypominają limuzyny sprzed kilku lat.
Nowe oblicze auta prezentuje się bardzo okazale. Auto otrzymało nowe zderzaki, światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, nowy wzór kół aluminiowych oraz dwa specjalne kolory nadwozia: Majorelle Blue oraz Pearlescent White.
W podstawowej wersji sercem auta jest silnik o pojemności 1,2 litra. Co ciekawe, nowa jednostka 1,2 Tce w porównaniu do wcześniejszego rozwiązania o pojemności 1,6 litra posiada większą moc. Do dyspozycji kierowca będzie miał 115 KM mocy oraz 190 Nm momentu obrotowego. Kolejną niespodzianką może być spalanie w odmłodzonej "Megance", które zdaniem producenta nie powinno przekroczyć 5 l na 100 km. To wynik o 25% lepszy niż w wypadku poprzednika.
Fani jednostek wysokoprężnych również nie powinni być pokrzywdzeni. Dla nich przygotowano silnik o pojemności 1,5 l, charakteryzujący się imponującym średnim spalaniem 3,8 l/100 km. Rzecz jasna realność takich wartości spalania zostanie sprawdzona podczas pierwszych testów, na które z niecierpliwością czekamy.