Renault Credit Polska wydaje Blue Book
W 2001 roku w Polsce sprzedano około 360 000 nowych samochodów. Zanotowano przy tym znaczący wzrost sprzedaży pojazdów dla Klientów instytucjonalnych. Wzrost ten nie jest zjawiskiem tylko lokalnym, występuje bowiem we wszystkich krajach europejskich, gdzie-mimo iż rynek motoryzacyjny wydaje się osiągać nasycenie - sprzedaż samochodów dla firm w dalszym ciągu rośnie.
<strong>Blue Book
przewodnik po inwestycjach finansowych na rynku samochodowym</strong>
Co skłoniło Renault Credit Polska do wydania przewodnika ?
Chęć odpowiedzi w możliwie najpełniejszy i najbardziej jasny sposób na pytania jakie zadają sobie administratorzy parków samochodowych
W 2001 roku w Polsce sprzedano około 360 000 nowych samochodów. Zanotowano przy tym znaczący wzrost sprzedaży pojazdów dla Klientów instytucjonalnych. Wzrost ten nie jest zjawiskiem tylko lokalnym, występuje bowiem we wszystkich krajach europejskich, gdzie-mimo iż rynek motoryzacyjny wydaje się osiągać nasycenie - sprzedaż samochodów dla firm w dalszym ciągu rośnie.
Podejście klientów instytucjonalnych do samochodu zdecydowanie różni się od podejścia klientów indywidualnych. Klienci instytucjonalni traktują bowiem pojazdy bardziej kompleksowo nastawiając się na ich intensywniejszą eksploatację. Z jednej strony zwracają większą uwagę na ofertę i zakres usług serwisowych, z drugiej zaś traktują samochód jako narzędzie pracy, którego koszt należy ściśle kontrolować. Oczekiwania klientów instytucjonalnych dotyczą przede wszystkim możliwości kontroli łącznych kosztów użytkowania samochodu. Na ich minimalizację wpływa wiele czynników, które firma powinna rozważyć przed podjęciem decyzji o zakupie pojazdu. Między innymi, należy do nich również sposób jego nabycia.
Zgodnie z misją Renault, Renault Credit Polska dąży do zapewnienia najwyższej jakości oferowanych produktów i usług oraz pełnej satysfakcji Klienta. Jako inicjator opracowania na rynku polskim pragniemy podzielić się wiedzą w zakresie produktów i usług finansowych istniejących na polskim rynku.
Zapraszając do współpracy przy redagowaniu przewodnika Blue Book zewnętrzną firmę konsultingową Eurofleet, mającą ogromne doświadczenie w zarządzaniu parkami samochodowymi jak również kancelarię Lovells Boesebeck Droste, Renault Credit Polska pragnie dostarczyć decydentom ogólne i obiektywne wiadomości dotyczące poszczególnych produktów finansowych oraz usług istniejących na rynku.
Oczywiście, skoro podjęliśmy inicjatywę tego typu opracowania, wydaje nam się oczywiste, że Renault Credit Polska przedstawia także swój punkt widzenia oparty na doświadczeniu jakie zdobyła na rynku polskim oraz w innych krajach europejskich. Opis produktów i usług oferowanych przez Renault Credit Polska są również obecne w niniejszym przewodniku, ale za każdym razem są wyraźnie oznaczone, aby czytelnik mógł oddzielić rady i czyste informacje od handlowej prezentacji produktów Renault Credit Polska. Aby porównanie było łatwiejsze, a nasze produkty i proponowane rozwiązania były łatwe do odróżnienia, wszelkie nasze zalecenia będą się zawsze pojawiały na niebieskim tle.
Blue Book ilustrowany licznymi konkretnymi przykładami oraz uzupełniony przedstawionymi w załącznikach pogłębionymi, fachowymi prezentacjami wybranych tematów, jest przede wszystkim narzędziem ułatwiającym podejmowanie decyzji, przeznaczonym dla osób odpowiadających za parki samochodowe małej i średniej wielkości, poszukujących bardziej rentownych i korzystniejszych dla firmy rozwiązań.
Odpowiedzi na wszelkie zapytania udziela Renault Credit Polska – 22 / 541 11 40
<strong>RCI Banque</strong>
RCI Banque, z siedzibą we Francji w Noisy-le-Grand, należy w 100% do Grupy Renault S.A. i ma statut banku. Firma powstała w 1974 w momencie międzynarodowej ekspansji Grupy Renault i stanowiła odpowiedź na zaistniałe ze strony międzynarodowej klienteli i sieci handlowej Renault, zapotrzebowanie na finansowanie.
Grupa RCI Banque, której jedynym akcjonariuszem jest Renault, działa w 13 krajach europejskich. Jej zadaniem jest finansowanie sprzedaży samochodów Renault. Od niedawna jest również obecna w Ameryce Południowej i Centralnej, gdzie posiada swoje przedstawicielstwa. Obecnie obsługuje portfel 2,5 mln pojazdów, obejmujący wszystkie formy finansowania.
RCI Banque finansuje również sprzedaż Nissana we Francji, Hiszpanii, Holandii, Meksyku, Niemczech, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Codziennie Grupie służy swoim doświadczeniem 3640 pracowników.
RCI Banque, finansująca niemal jedną trzecią sprzedaży Renault i Nissana należy do najsprawniej działających filii finansowych należących do marek samochodowych.
Zadaniem RCI Banque, finansowej filii marki, jest oferowanie bogatej gamy produktów finansowych i usług dla trzech najważniejszych grup klientów :
<ul><li>klientów indywidualnych i instytucjonalnych, którym RCI Banque proponuje kredyty na zakup samochodów nowych i używanych, leasing operacyjny i finansowy oraz najem długoterminowy, a także ofertę usług : umowy serwisowe, przedłużenie gwarancji, ubezpieczenia, Assistance i zarządzanie parkiem samochodowym ;
<li>sieci Autoryzowanych Partnerów Renault i Nissana, którym RCI Banque finansuje skład samochodów nowych i używanych oraz części zamiennych jak również udziela krótkoterminowych pożyczek obrotowych.
</ul>
Realizacja tego zadania jest możliwa w szczególności dzięki pełnemu włączeniu RCI Banque w marketing marki Renault, co pozwala na wykorzystanie finansowania jako prawdziwej dźwigni marketingowej i pierwszoplanowego narzędzia sprzedaży.
<strong>RENAULT CREDIT POLSKA</strong>
Grupa RCI Banque jest obecna na polskim rynku od 1995 roku, początkowo jako biuro reprezentacyjne. 15 października 1998 firma zmieniła swoją osobowość prawną przekształcając się w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością o nazwie Renault Credit Polska. Obecnie kapitał zakładowy wynosi 11.500.000 PLN. 100% udziałowcem jest RCI Banque.
Prezesem Renault Credit Polska jest pan Laurent David.
Wynik na koniec kwietnia 2002 obejmuje 21 582 umów o finansowanie w tym: 1908 samochodów w ramach leasingu operacyjnego i 807 w najmie długoterminowym oraz 18 867 umów kredytowych w ramach oferty Kredyt Renault realizowanej we współpracy z ING Bankiem Śląskim S.A.
Zadaniem Renault Credit Polska jest ułatwienie kupna samochodu marki Renault, a tym samym aktywny udział w zwiększaniu sprzedaży
Nasz oferta obejmuje:
<ul>
<li>Leasing Renault operacyjny
<li>Najem długoterminowy
<li>Kredyt Renault dla Kientów indywidualnych
<li>Kredyt Renault dla podmiotów prowadzacych działalność gospodarczą
<li>Kredyt balonowy Multiwybór
</ul>
W związku z tym, że należymy do Grupy Renault mamy tylko jedną kategorię klientów. Są nimi klienci sieci handlowej Renault, zarówno osoby fizyczne jak i przedsiębiorstwa. Naszym priorytetem jest zaproponowanie Klientowi produktów i usług najwyższej jakości. Wszystkie nasze produkty występują pod wspólną nazwą Renault.
<strong>OFERTA NAJMU DŁUGOTERMINOWEGO</strong>
Najem długoterminowy samochodów osobowych dla klientów instytucjonalnych posiadających duże parki samochodowe rozwinął się w Europie dopiero na początku lat 70., a w grupie RCI na początku lat 90. Działalność ta była prowadzona pod nazwą OVERLEASE. Overlease – europejska marka najmu długoterminowego grupy RCI Banque jest w dniu dzisiejszym obecna w 13 krajach europejskich i obsługuje park ponad 255 tys. samochodów w ramach umów najmu długoterminowego. Overlease stanowi więc dla Renault bardzo ważny kanał dystrybucji
Wychodząc naprzeciw potrzebom ze strony Klientów instytucjonalnych Renault Credit Polska również proponuje NAJEM DŁUGOTERMINOWY . Założeniem oferty najmu jest przekazanie w użytkowanie samochodów na określony termin i przebieg zapewniając jednocześnie kompleksowość usługi.
Od roku 2000 kiedy to wdrożono ofertę najmu długoterminowego obsługiwany przez RCP park pojazdów w jego ramach przekroczył liczbę 800.
Najem długoterminowy proponowany przez Renault Credit Polska jako sposób finansowania użytkowania pojazdu zawiera następujące usługi:
<strong>Świadczenia serwisowe</strong>
Usługi serwisowe zawierają w szczególności:
<ol>
<li>Obsługę zapobiegawczą, co oznacza pokrycie kosztów przeglądów okresowych, tzn. wymiana oleju i innych płynów oraz wymiana lub naprawa części mechanicznych zgodnie z zaleceniami RENAULT.
<li>Obsługę pogwarancyjną polegającą na wymianie lub naprawie uszkodzonych części mechanicznych i elektrycznych.
<li>Pokrycie kosztów ewentualnych ubytków oleju i innych płynów pomiędzy przeglądami okresowymi.
<li>Pokrycie kosztów urzędowych kontroli technicznych pojazdów.
</ol>
<strong>WSZELKIE USŁUGI ZWIĄZANE Z SERWISEM RENAULT CREDIT POLSKA DOKONUJE W SIECI AUTORYZOWANYCH PARTNERÓW RENAULT W POLSCE (129 PUNKTÓW SERWISOWYCH), ZAPEWNIAJĄC TYM SAMYM WYSOKĄ JAKOŚĆ OBSŁUGI.</strong>
<strong>Wymiana i naprawy ogumienia</strong>
W ramach tej usługi zapewniamy: montaż, wyważanie oraz przechowywanie dodatkowych kompletów opon zimowych i letnich w zależności od ustalonych limitów kilometrów.
<strong>Świadczenia w zakresie pojazdu zastępczego</strong>
RENAULT CREDIT POLSKA oferuje obsługę administracyjną i oddaje do dyspozycji pojazd zastępczy wg dwóch opcji na określony czas – w przypadku unieruchomienia używanego pojazdu spowodowanego:
<ul>
<li>awarią
<li>wypadkiem
<li>kradzieżą
</ul>
<strong>Świadczenia Assistance</strong>
Świadczenia Assistance są gwarantowane w przypadku: awarii, pożaru, wypadku lub kradzieży. Dostępne są 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Świadczenia obejmują kierowców i wszystkie osoby towarzyszące.
Podstawowe świadczenia to:
<ul><li>naprawa na miejscu awarii lub holowanie do serwisu Partnera Renault
<li>nocleg
<li>dostarczenie części zamiennych
<li>zorganizowanie powrotu do miejsca zamieszkania lub kontynuacji podróży (pociąg, taxi, samolot, statek).
</ul>
<strong>W oparciu o Renault Credit Assistance zapewniamy optymalną mobilność użytkowników pojazdów</strong>
<strong>Ubezpieczenie</strong>
Pakiet ubezpieczeniowy pokrywa poniesione straty w zakresie:
<ul>
<li>OC
<li>AC
</ul>
w szczególności
<ul>
<li>kolizja oraz kradzież
<li>pozostałe wypadki bez udziału innych uczestników
<li>pożar, wybuch, huragan, grad, lawina i inne siły przyrody
<li>nagłe działanie czynnika termicznego i chemicznego pochodzącego z zewnątrz pojazdu
<li>akty wandalizmu
</ul>
Wszelkie naprawy powypadkowe blacharsko–lakiernicze dokonywane są przy współpracy
z Autoryzowaną Siecią Partnerów Renault.
<strong>RENAULT CREDIT POLSKA ZAPEWNIA MONITOROWANIE PRZEBIEGU SAMOCHODÓW W CELU INFORMOWANIA KLIENTÓW O WSZELKICH ODSTĘPSTWACH W STOSUNKU DO WARUNKÓW OKREŚLONYCH NA POCZĄTKU UMOWY ORAZ PRZEANALIZOWANIA WŁAŚCIWYCH ROZWIĄZAŃ.</strong>