Renault Clio RS po zmianach
Niecały miesiąc temu mieliśmy okazję poznać odświeżoną wersję Renault Clio czwartej generacji. Teraz francuski koncern zaprezentował najmocniejsze odmiany RS oraz RS Trophy, a także wersję GT Line swojego malucha po faceliftingu.
Odświeżone Renault Clio RS będzie oferowane w dwóch wersjach silnikowych oraz z trzema typami zawieszenia. Podstawową jednostką napędową będzie 200-konny silnik w wariancie RS, zaś w wersji Trophy ten sam silnik będzie posiadał liczniejsze o 20 sztuk stado koni mechanicznych. W obu przypadkach silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią dwusprzęgłową EDC, która posiada tryb zmiany przełożeń za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy.
Żaden inny model w tym segmencie nie oferuje do wyboru aż trzech rodzajów zawieszenia, dostosowanych do różnych potrzeb nabywcy. Podstawowy typ, czyli Sport, z 17- bądź 18-calowymi felgami, jest najbardziej uniwersalny i dostosowany do codziennej jazdy. Bardziej utwardzone jest zawieszenie Cup, z 18-calowymi kołami, które stanowi pewien rodzaj kompromisu pomiędzy codzienną a bardziej wyczynową jazdą. I wreszcie zawieszenie Trophy, dostępne z "osiemnastkami" i wyłącznie mocniejszą odmianą silnikową, zostało obniżone z przodu o 20 mm i z tyłu o 10 mm i jest przeznaczone zdecydowanie do bardziej wyczynowej jazdy. W najmocniejszej odmianie Renault Clio RS rozpędza się do 100 km/h w 6,6 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.
Jeszcze jednym rozwiązaniem zaczerpniętym z koncepcyjnego modelu Clio RS 16 jest układ wydechowy, opracowany przez firmę Akrapovič, dostępny seryjnie dla wariantu Trophy. Rozwiązanie to nadaje silnikowi natychmiast rozpoznawalny i niepowtarzalny dźwięk, ale też wpływa na bardziej dynamiczne wchodzenie na wysokie obroty.
Na wyposażeniu znajdziemy m.in. Launch Control czy system RS Drive, który posiada trzy tryby jazdy - Normal, Sport oraz Race, aplikację RS Monitor oraz hydrauliczne odbojniki amortyzatorów.
Stylistycznie odświeżone Clio RS będzie się wyróżniać na drodze zmodyfikowanym zderzakiem, innymi progami, nowym wzorem felg, sportowym dyfuzorem, podwójną końcówką układu wydechowego czy tylnymi światłami w kształcie litery 'C'. Jednak znakiem charakterystycznym tego modelu będą, zaczerpnięte również z koncepcyjnego Clio RS 16, światła RS Vision o kształcie szachownicy. Rozwiązanie to w technologii Full LED łączy funkcję świateł przeciwmgielnych, doświetlających zakręty oraz drogowych.
Dla tych zaś, którzy niekoniecznie potrzebują dużej dawki mocy, ale chcieliby się wyróżnić na drodze bardziej agresywną sylwetką, Renault będzie oferować pakiet GT Line. Wyróżnikami tej wersji są m.in. wloty powietrza w przednim zderzaku lakierowane w szarym kolorze, spojlery progowe, felgi 16- i 17-calowe o specjalnym designie, końcówka wydechu z chromowaną końcówką oraz spojler tylnego zderzaka w ciemnoszarym kolorze. Wnętrze Clio GT Line jest utrzymane w niebieskiej kolorystyce. Zastosowano w nim kierownicę pokrytą skórą z oznakowaniem GT Line, fotele ze specjalną tapicerką, a także aluminiowe pedały.