Renault Captur zaprezentowany na salonie w Genewie
Kolejny crossover debiutuje na Salonie Samochodowym w Genewie. To wystarczający dowód na to, że rynek chłonie tego typu auta jak wysuszona gąbka wodę. Tym razem swoich sił w tym segmencie będzie próbował Renault Captur.
Nowy Renault Captur to niewielki crossover, który zadebiutował na 83. Salonie Samochodowym w Genewie. Do salonów nowość trafi już pod koniec wiosny. Z pewnością nowość idealnie wpasuje się w nową ofertę francuskiego producenta i będzie świetnie wyglądał w salonie zaraz obok najnowszego Clio.
Na dobrą sprawę, nowy Captur jest francuską wersją Nissana Juke - oba auta mają tą samą płytę podłogową (ta sama platforma jest również w modelu Clio Mk4). Francuski model mierzy 4120 mm i jest o zaledwie 5 mm krótszy od swojego japońskiego odpowiednika.
"Auto łączy w sobie wyrazistą stylistykę i pozycję kierowcy znaną z aut typu SUV, dużą przestrzeń i uniwersalność wnętrza aut MPV oraz zwinność i przyjemność z jazdy niewielkim hatchbackiem." - tak twierdzi producent. Auto jest ładne, nawiązania do Clio są widoczne, ale czy tego oczekiwaliśmy?
Trzeba przyznać, że w Genewie zadebiutowały co najmniej dwie poważne propozycje w tym segmencie. Renault twierdzi, że auto, podobnie jak Clio dostanie bardzo dużo opcji personalizacyjnych, takich jak dwukolorowe malowanie, jak również liczne dodatki do nadwozia, naklejki i akcenty. Osoby, które będą chciały kupić prawdziwego crossovera będą miały z czego wybierać: Captur, 2008, nowy SX4 etc.
Zdaniem producenta we wnętrzu znajdziemy duży bagażnik, modularne wyposażenie oraz wiele innowacyjnych rozwiązań zapożyczonych z najlepszych modeli MPV na rynku. W wyposażeniu znajdziemy między innymi multimedialny system Renault R-Link z sześcioma głośnikami, łącznością Bluetooth etc.
Producent nie zdradza oferty silnikowej, ale twierdzi, że Renault Captur będzie oferowany z silnikami benzynowymi i Diesla z "ekonomiką najlepszą w klasie". Oznacza to, że silniki będą prawdopodobnie zapożyczone z oferty Clio z najnowszym trzycylindrowym silnikiem turbodoładowanym oraz czterocylindrowymi jednostkami wysokoprężnymi. W ofercie zobaczymy najprawdopodobniej jednostki TCe o mocy 90 i 120 KM, jak również turbodoładowany silnik Diesla o mocy 90 KM.