Rekordowy rok sprzedaży Hondy w Europie
Przedstawiciele Hondy Motor Co., Ltd ogłosili mijający rok rekordowym pod względem wielkości sprzedaży samochodów koncernu w Europie.
<b>Przedstawiciele Hondy Motor Co., Ltd ogłosili mijający rok rekordowym pod względem wielkości sprzedaży samochodów koncernu w Europie.</b>
<p class="maintext">Całkowita sprzedaż pojazdów Hondy w Europie prognozowana jest na poziomie 285,000 sztuk co oznacza 11% wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Rekordowy poziom zawdzięcza Honda modelowi Jazz, którego sprzedaż, jak się prognozuje, zamknie się liczbą 80,000 sztuk. Duży wpływ na tak doskonałe wyniki sprzedaży miały też modele CR-V i FR-V. </p>
<p class="maintext">Celem Hondy jest pobicie kolejnego rekordu w roku 2006 i sprzedaż 310,000 pojazdów, to jest o 9% więcej niż w roku 2005. </p>
<p class="maintext">W osiągnięciu tego ambitnego celu ma pomóc model New Civic, a dokładnie, przeznaczona tylko na rynek europejski, jego wersja 5-drzwiowa, która pojawi się w salonach na początku 2006 roku. Dostępna będzie również hybrydowa wersja Hondy Civic sedan, która odznacza się obecnie lepszą wydajnością paliwową, lepszym prowadzeniem i wieloma praktycznymi rozwiązaniami. Ten model Hondy to odpowiedź japońskiego koncernu na europejskie wymogi stawiane producentom samochodów w zakresie ochrony środowiska. </p>
<p class="maintext">Swój debiut na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, który rozpocznie się pod koniec lutego 2006 roku, będzie miał „Civic Type R Concept" – uosobienie etosu Hondy wyrażonego dewizą “Fun-to-drive" i zarazem kolejny model, którym koncern chce podbić Stary Kontynent. </p>
<p class="maintext">W zakresie produkcji, brytyjska fabryka koncernu zlokalizowana w Swindon rozpoczęła, oprócz produkowanych tam już modeli Civic 2006 i CR-V, montaż dieslowskiego silnika i-CTDi – tegorocznego zdobywcy tytułu „Międzynarodowego Silnika Roku" w kategorii silników o pojemności 2.0-2.5-litra. Fabryka rozpocznie też w roku 2006 obróbkę głowic cylindrów silników dieslowskich. Świadczy to o procesie koncentracji produkcji w tych zakładach. </p>
<p class="maintext">Koncern chce również w roku 2006 osiągnąć sukces w dziedzinie produkcji motocykli, z których dwa: produkowany we Włoszech, wycieczkowy model 4-cylindrowy CBF1000 i hiszpański, 2-cylindrowy New Deauville, miały już swoją premierę w październiku na Salonie Motoryzacyjnym w Tokio. Będą uzupełnieniem pochodzących z Japonii modeli CBR1000RR i Silverwing400. </p>
<p><b>Źródło: Honda Polska</b>