Rekordowa sprzedaż Renault Polska
Po okresie znacznych spadków od listopada 2001 roku sprzedaż samochodów w Polsce zaczyna wzrastać. Po 8 miesiącach sprzedaży w bieżącym roku – w stosunku do roku ubiegłego sprzedaż samochodów osobowych wzrosła o 10%.
<p class="maintext"><strong>Po okresie znacznych spadków od listopada 2001 roku sprzedaż samochodów w Polsce zaczyna wzrastać. Po 8 miesiącach sprzedaży w bieżącym roku – w stosunku do roku ubiegłego sprzedaż samochodów osobowych wzrosła o 10%.</strong>
Wzrost sprzedaży samochodów użytkowych - w stosunku do roku ubiegłego wynosił aż 19,8% (łącznie osobowe + użytkowe wzrost o 10,56%). Miesiąc sierpień był pierwszym miesiącem w tym roku, w którym w stosunku do roku ubiegłego zanotowano nieznaczny spadek sprzedaży: -2,2%.
<strong>Na tym rynku Renault Polska odnotowuje znakomite, rekordowe wyniki :</strong><ul><li>po raz czwarty w ciągu ostatnich 9 miesięcy bije własny rekord udziału powyżej 11% w rynku samochodów osobowych i użytkowych osiągając w sierpniu 11,74%,<br>
<li>po 8 miesiącach sprzedaży w bieżącym roku – w stosunku do roku ubiegłego sprzedaż samochodów osobowych wzrosła o 18,2%, a użytkowych aż o 51,8% (łącznie osobowe + użytkowe Renault: wzrost o 19,8%)<br>
<li>drugi miesiąc z rzędu Renault jest pierwszą marką w sprzedaży samochodów użytkowych osiągając rekordowy historyczny udział w rynku samochodów użytkowych: 13,11%</ul>
Ten świetny wynik Renault Polska zawdzięcza następującym modelom w segmencie samochodów osobowych:<ul><li><strong>Clio</strong> – 20% wzrost sprzedaży w stosunku do 2002 roku,
<li><strong>Thalia</strong> - 30% wzrost sprzedaży w stosunku do 2002 roku,
<li><strong>Mégane</strong> potwierdza swoją trzecią pozycję w segmencie, a najbliższych miesiącach rodzina Mégane wzbogaci się o nowe atrakcyjne wersje: Sedan, GrandTour I Nowy Scénic,
<li><strong>Kangoo</strong> - 62% wzrost sprzedaży w stosunku do 2002 roku i zdecydowany lider w segmencie
<li>również <strong>Laguna</strong> nie poddaje się (1,7% w ciągu miesiąca, 3,3% narastająco, 2,9% w 2002 r.). </ul>
<p class="maintext">W segmencie samochodów użytkowych Renault osiąga historyczny udział w rynku 13,11% i zostaje liderem rynku w kolejnym miesiącu. Lokomotywami sprzedaży są Trafic i Master (8,7% rynku wszystkich marek samochodów użytkowych w ciągu miesiąca, 7,4% narastająco i 6,9% w roku 2002).
Również w Europie Środkowej udział w rynku samochodów użytkowych był najlepszy w historii i wyniósł 13,5% (poprzedni rekord padł w styczniu 2003 r. i wynosił 13,2%).
<strong>Źródło: Renault Presse Polska</strong>