Rebellion R2k wystartuje w wyścigu Gumball 3000
Dzisiejsze samochody wyścigowe to ścisłe obliczenia i kosmiczna technologia, choć i w latach 80-tych producenci sięgali po niedostępne dla innych technologie. Sprawdźmy jak prezentuje się Rebellion R2k, który weźmie udział w słynnym wyścigu Gumball 3000.
Do tej pory w wyścigu Gumball brały udział w większości cywilne auta, niekiedy mocno zmodyfikowane przez właścicieli. Teraz to już nieco większe przedsięwzięcie, w którym biorą udział również profesjonalne zespoły. Wystarczy spojrzeć na duet Skier Jon Ollson oraz Leif Tufvesson - panowie stworzyli wyczynowy model Rebellion R2k.
Na marginesie warto zauważyć, że pan Leif Tufvesson to były prezes działu inżynieryjnego Koenigsegga, więc z pewnością zna się na rzeczy. Stworzony przez zespół bolid bazuje na Ultima GTR, choć jest to tylko połowiczne powiązanie - być może płyta podłogowa i elementy zawieszenia.
Wizualnie oba auta różnią się dość radykalnie. Z przodu mamy pełne oświetlenie LED, na dachu duży wlot powietrza, z tyłu potężny dyfuzor oraz mocno rozbudowany system aerodynamiczny. Na uwagę zasługuje również płetwa stosowana w bolidach Formuły 1 oraz prototypach startujących w wyścigach FIA WEC. Dane na temat jednostki napędowej nie są jeszcze znane.