Range Rover Sport z 4-cylindrowym silnikiem
Trend na downsizing nie omija żadnej marki i niemalże żadnego modelu. W ofercie Range Rovera Sport pojawi się, po raz pierwszy, czterocylindrowa jednostka wysokoprężna o pojemności dwóch litrów.
Bazowy silnik w ofercie wersji Sport to jednostka wysokoprężna SD4 z podwójnym doładowaniem z nowej rodziny silników Ingenium, znanej już z innych modeli Land Rovera oraz Jaguara. Mający do tej pory w ofercie jedynie 6- oraz 8-cylindrowe silniki o pojemności nie mniejszej niż trzy litry, Range Rover Sport w tej wersji będzie miał pod maską zaledwie cztery cylindry oraz dwa litry pojemności. Silnik ten generuje stosunkowo niewielką, jak na ten model, moc 240 KM. Sytuację ratuje natomiast dość spory moment obrotowy, który wynosi 500 Nm.
Range Rover Sport w nowej wersji silnikowej będzie zdecydowanie najwolniejszym, ale i najoszczędniejszym wariantem - do 100 km/h będzie przyspieszał w nieco ponad 8 sekund, rozpędzi się maksymalnie do 206 km/h, zaś deklarowane średnie spalanie ma wynosić zaledwie 6,2 l/100 km. Dla porównania, obecny diesel w ofercie - trzylitrowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 258 KM i maksymalnym momencie 600 Nm - pozwala autu rozpędzić się do 100 km/h w 7,6 s, spalając średnio 7 l/100 km.
Poza nową jednostką wysokoprężną wersja modelu na rok 2017 otrzyma jeszcze szereg nowych elementów wyposażenia, zwłaszcza z zakresu bezpieczeństwa. w zależności od wersji wyposażeniowej w standardzie bądź jako opcja pojawią się m.in. autonomiczy układ hamulcowy, pozwalający zapobiegać kolizjom, inteligentny ogranicznik prędkości, asystent "martwego pola", system wspomagający jazdę z przyczepą oraz system wspomagający ruszanie na śliskiej nawierzchni, działający do prędkości 30 km/h.
Wewnątrz pojawił się większy, 10-calowy wyświetlacz, który zastąpił ekran o 2 rozmiary mniejszy. Za jego pośrednictwem kierowca będzie mógł zarządzać wszystkimi funkcjami, w tym tzw. terenowym centrum zarządzania, dzięki któremu można obserwować wszystkie najważniejsze parametry podczas jazdy w terenie.
Jak na razie nie znamy jeszcze polskich cen nowej wersji silnikowej Range Rovera Sport. Na rynku brytyjskim będzie on kosztować niecałe 60 tys. funtów, tj. o 3,4 tys. mniej od wariantu z trzylitrową jednostką wysokoprężną.