Range Rover Evoque bez hybrydy
Na początku 2008 roku, podczas międzynarodowych targów w Genewie, Land Rover zaprezentował szerokiej publiczności hybrydowy prototyp LRX stanowiący zapowiedź przełomu w historii brytyjskiej marki. Choć sam LRX doczekał się swojego produkcyjnego odpowiednika (w postaci modelu Evoque), napęd hybrydowy odłożono na bok.
Na łamach brytyjskiego portalu AutoExpress, John Edwards, dyrektor generalny Land Rovera, zdradził, że do gamy napędowej Evoque nie trafi napęd mieszany. Wielbiciele ekologii będą więc musieli zadowolić się wysokoprężną wersją 2.2 gwarantującą spalanie w granicach 4,7 l/100 km oraz emisję CO2 na poziomie 130 g/km.
Brak spalinowo-elektrycznego układu w najnowszym Evoque nie oznacza jednak, że Land Rover nie zaoferuje swoim klientom żadnej hybrydy. John Edwards ujawnił, że ekologiczny napęd znajdzie się w następnych generacjach modeli Range Rover oraz Discovery.
Przypomnijmy, że Evoque pojawi się na rynku w drugiej połowie przyszłego roku i będzie oferowany w trzech odmianach silnikowych oraz dwóch wariantach napędu (4x2 oraz 4x4).
kaytek_rx4