"Średniak" ze sportowym pazurem - Junak NK 650
Wskrzeszona marka Junak złapała wiatr w żagle. Dwa lata temu firma Almot rozpoczęła sprzedaż Junaka M16. Z biegiem czasu ofertę uzupełniło kilka innych modeli. Na efekty nie trzeba było długo czekać.
Spora różnorodność oraz rozsądne ceny umożliwiły Junakom wdarcie się do grona do grona najczęściej kupowanych motocykli w Polsce. Obecnie salony Junaka oferują klientom 18 różnych jednośladów.
W przygotowanym przez PZPM zestawieniu rejestracji nowych motocykli (w okresie od stycznia do kwietnia br.) rodzima marka zajmuje szóste miejsce. Junak jest niekwestionowanym liderem w segmencie maszyn z silnikami o pojemności 125-250 ccm oraz zajmuje drugie miejsce wśród dostawców nowych motocykli z silnikami <125 ccm.
Junak nie miał propozycji dla osób zainteresowanych zakupem sprzętu z większym silnikiem. Dwucylindrowe serce flagowego M16 miało jedynie 320 ccm. W bieżącym sezonie Junak rozpoczął ofensywę modelową w klasie średniej - dla klientów poszukujących efektownego motocykla ze sportowym zacięciem przygotowano model NK 650.
Dwucylindrowy silnik o pojemności 650 ccm rozwija 70 KM. Junak nie zdradza osiągów motocykla, ale odpowiednio dobrane przełożenia powinny gwarantować przyśpieszanie do „setki” w niecałe pięć sekund sekundy i prędkość maksymalną na poziomie 190 km/h.
Chłodzona cieczą jednostka jest zasilana wtryskiem paliwa. Przy obu kołach pracują hamulce tarczowe, a masa własna NK 650 wynosi 206 kilogramów.
Junak NK 650 ma niewiele wspólnego z Junakami sprzed lat, które zaprojektowano i produkowano w Polsce. To pojazd z azjatyckim rodowodem, który można spotkać w różnych zakątkach świata pod innymi markami – na przykład w Wielkiej Brytanii jako WK 650i EFi.
Almot wycenił Junaka NK 650 na 18 999 złotych. Motocykl jest dostępny w biało-pomarańczowym oraz czerwono-grafitowym malowaniu.