"Oskary Mody 2003" - Mercedes-Benz sponsorem
Mercedes-Benz sponsorem konkursu dla projektantów mody „Oskary Mody 2003”, który odbędzie się 29 września 2003 w hotelu Sheraton w Warszawie.
<p class="maintext"><strong>Mercedes-Benz sponsorem konkursu dla projektantów mody „Oskary Mody 2003”, który odbędzie się 29 września 2003 w hotelu Sheraton w Warszawie.</strong>
Świat mody to jedna z tych dziedzin, które w szczególny sposób wiążą się z prestiżową marką Mercedes-Benz. Zaczęło się od współpracy Mercedes-Benz i Australian Fashion Week, potem Mercedes zaczął regularnie wspierać europejskich kreatorów mody, a następnie – w ramach globalnej strategii marketingowej otoczył opieką nowojorski pokaz mody „New York Fashion Week”, noszącego obecnie nazwę „Mercedes-Benz Fashion Week”. Swoją strategię marketingową Mercedes-Benz realizuje również w Polsce. W Br. Mercedes-Benz jest jednym ze sponsorów konkursu dla projektantów mody <strong>„OSKARY MODY”</strong>.
Pomysłodawcami konkursu jest Katarzyna Kultys i Dorota Wróblewska. Wielki Finał konkursu odbędzie się 29 września 2003r. w hotelu SHERATON w Warszawie. W finale weźmie udział 12 projektantów wybranych z pierwszego i drugiego półfinału, które odbyły się w Warszawie oraz Poznaniu. Młodzi kreatorzy będą oceniani przez jury i najbardziej opiniotwórczą publiczność. Konkurs ma przyczynić się do zaprezentowania utalentowanych projektantów mody i wykreowania najlepszych. Pokazane zostaną kreacje najzdolniejszych kreatorów, wyłonionych w drodze konkursu spośród 28 projektantów. Konkurs poprzedzać będzie część artystyczna z udziałem Justyny Steczkowskiej.
Pierwszy półfinał „Oskarów Mody” odbył się 22 listopada w hotelu Sheraton w Warszawie. Jury oceniało kolekcje zaprezentowane przez 14 młodych projektantów. Do finału zakwalifikowało się 6 projektantów. Drugi półfinał „Oskarów Mody” odbył się 5 marca podczas Poznańskiego Tygodnia Mody. Jury oceniało kolekcje zaprezentowane przez 14 młodych projektantów. Do finału zakwalifikowało się 6 projektantów.
<strong>Mercedes-Benz sponsorem New York Fashion Week</strong>
„Mercedes-Benz i New York Fashion Industry są idealnymi partnerami. Obaj są nowocześni i obaj dążą do świetności w projektowaniu. Dzięki tak dynamicznej współpracy możemy dotrzeć do globalnego odbiorcy wrażliwego na nowoczesny i znakomity design” – Fern Mallis, dyrektor firmy 7th on Sixth. Producent pokazów, firma 7th on Sixth powstała w 1993r. w celu umożliwienia amerykańskim kreatorom prezentację ich kolekcji światowym mediom i klientom. Od początku swego istnienia zorganizowała ponad tysiąc pokazów.
Ubiegłoroczny <strong>Mercedes-Benz Fashion Week Fall 2002 (8-15 luty 2002)</strong> odbył się po raz trzeci na Manhattanie. W parku Bryant Park zaprezentowano kolekcje jesienne czołowych projektantów mody takich jak Anna Sui, Donna Karan, Hugo Boss, Ralph Lauren i Tommy Hilfiger. W modzie samochodowej podziw wzbudzał nowy Mercedes-Benz SL i jego historia. Połączenie dwóch światów: mody i motoryzacji, jest oczywiste. Zarówno w jednym jak i w drugim reguły dyktuje design, szybkie i częste zmiany oraz styl. Nowy Mercedes SL piątej generacji stojący tuż przy wybiegu idealnie pasował do atmosfery tegorocznych pokazów. Jego historia rozpoczęła się modelem 300 SL właśnie w Ameryce na początku lat pięćdziesiątych. Wtedy to Amerykanie zachwyceni skrzydlastymi drzwiami SL-a składali zamówienia na długo przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. Mercedes-Benz Fashion Week jest również okazją do zebrania środków na cele charytatywne. W roku 2001 była to akcja <strong>Fashion Targets Breast Cancer</strong>, podczas której Mercedes-Benz USA przekazało na rzecz Fundacji do walki z rakiem piersi samochód wart 40tysięcy dolarów.
<strong>Mercedes-Benz a świat mody w Polsce</strong>
W 2000 i 2001 roku Mercedes-Benz był sponsorem prezentacji autorskich kolekcji Teresy Rosati połączonych z akcjami charytatywnymi. W roku 2000 środki zebrane podczas pokazu zostały przekazane na konto Fundacji Pani Jolanty Kwaśniewskiej Porozumienie bez barier.
W ubiegłym roku Mercedes-Benz był sponsorem charytatywnego pokazu mody KOBIETY-KOBIETOM pod patronatem Marszałka Sejmu RP, Marka Borowskiego. Podczas pokazu prezentowane zostały kolekcje: Caterina, Deni Cler, Hexeline, Max Mara, suknie wieczorowe Michała Starosta oraz biżuteria firmy KRUK. W roli modelek wystąpiło siedemnaście posłanek na Sejm RP ze wszystkich ugrupowań reprezentowanych w polskim parlamencie. Dochód akcji charytatywnej podczas pokazu został przekazany Wojewódzkiej Przychodni Onkologicznej w Gdańsku oraz Przychodni MEDPHARMA w Starogardzie, z przeznaczeniem na badania USG i mammografii piersi wśród kobiet w przedziale wiekowym 35-50 lat, które są statystycznie szczególnie narażone na tego typu zachorowania.
Dodatkowe informacje i dane na temat firmy DaimlerChrysler dostępne są w Internecie pod adresem: <a href="http://www.media.daimlerchrysler.com">www.media.daimlerchrysler.com</a>.
Informacje na temat Oskarów Mody znajdziecie Państwo pod adresem: <a href="http://www.oskarymody.pl">www.oskarymody.pl</a>.
Informacje na temat Mercedes-Benz Fashion Week znajdziecie Państwo pod adresem: <a href="http://www.mercedesbenzfashionweek.com">www.mercedesbenzfashionweek.com</a>.
<strong>Źródło: DaimlerChrysler Automotive Polska</strong>