"Elektryk" z Tajwanu - Luxgen Neora Concept
Tegoroczne targi motoryzacyjne w Szanghaju obfitują w samochodowe premiery przygotowane przez producentów z najróżniejszych zakątków świata. I choć nas najbardziej interesują auta zaprezentowane przez firmy z Niemczech, Francji czy Japonii, tym razem przyjrzymy się debiutanckiemu modelowi prosto z… Tajwanu.
Przedstawiony w Szanghaju model Neora Concept to prototyp hybrydowego sedana, wystawiony przez markę Luxgen. Auto zostało zaprojektowane, aby podkreślić możliwości techniczne oraz zapowiedzieć przyszłość tajwańskiej firmy.
Spoglądając na nadwozie Neory trudno nie zgodzić się ze zdaniem, że designerzy z Luxgena wykonali kawał dobrej roboty stylizując auto. Karoseria nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale ma elegancką linię i trudno jej odmówić nowoczesności. Trzeba przyznać, że tak wyglądające auto mogłoby z powodzeniem nosić emblemat renomowanej marki z Europy czy Japonii.
Zostawmy jednak nadwozie, a przyjrzyjmy się temu, co Neora kryje we wnętrzu. Podobnie jak nadwozie, kabina pasażerska może pochwalić się eleganckimi kształtami ozdobionymi nowoczesnymi akcentami designerskimi. W środku króluje skóra, ale nie brakuje też elementów ozdobnych wykonanych z drewna. Uwagę zwraca wyświetlacz typu head-up oraz system multimedialny zintegrowany z 9-calowym wyświetlaczem.
Całość napędzana jest 240-konnym silnikiem elektrycznym połączonym z napędem przednim i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 48 kWh. Według producenta, ważące 1,6-tony auto jest w stanie osiągnąć „setkę” po 6,5 sekundy od startu i rozpędzić się do 250 km/h. Jak na „elektryka”, to znakomite wartości, ale jeszcze większe wrażenie robi zasięg – Luxgen zapewnia, że Neora potrafi przejechać 400 km bez ładowania baterii.