Qoros 3 Sedan - znamy europejskie ceny!
Tanio nie będzie. A przynajmniej nie tak tanio, jak mogliśmy się spodziewać. Osoba reprezentująca chińsko-izraelską markę Qoros udzielając wywiadu dla BBC na 83. Salonie Samochodowym w Genewie zdradziła orientacyjne ceny modelu Qoros 3 Sedan na rynku europejskim.
Debiutujący na rynku Qoros 3 Seden w podstawowej wersji będzie kosztował 16 tysięcy euro. Dla porównania, najdroższa Dacia Logan kosztuje około 10-11 tysięcy euro, zaś najtańsza Astra Sedan na rynku niemieckim 18 270 euro. Porównanie może mało pasujące, ale debiutujące na rynku chińskie auto, do którego wszyscy nastawieni są sceptycznie powinno być nieco tańsze.
To nie koniec zaskoczeń. Otóż topowa wersja Qorosa 3 Sedan będzie kosztowała ponad 20 tysięcy euro. Zdaniem producenta, zaledwie 10 procent zamówień całego nakładu będzie kierowane na Europę. Ponadto nie planują wersji z kierownicą po prawej stronie na rynek w Wielkiej Brytanii, zaś silniki Diesla w ogóle nie są rozważane. Co jeszcze?
Żaden z modeli na początku nie będzie produkowany na Starym Kontynencie - wszystkie będą montowane w fabryce w Changshu z nakładem 150 tysięcy egzemplarzy rocznie. Z takim podejściem sukces na rynku w Europie "murowany"... a raczej zamurowany. Zlekceważenie rynku w Wielkiej Brytanii, brak silników Diesla, wysokie ceny - nie tak to miało wyglądać.
Nowy Qoros 3 Sedan wyląduje w tym samym segmencie co Volkswagen Jetta czy Opel Astra, więc na starcie będzie miał ciężką konkurencję. Auto mierzy 4615 mm długości oraz 1839 mm szerokości. A teraz najważniejsze - co pojawi się pod maską? Na starcie będzie to jeden silnik benzynowy o pojemności 1,6-litra w dwóch wersjach. Wolnossący model będzie produkował 126 KM oraz 155 Nm momentu obrotowego, natomiast turbodoładowana wersje wypluje z siebie 156 KM oraz 210 Nm.
W przyszłości pojawią się również inne jednostki napędowe. W planach jest między innymi trzycylindrowy turbodoładowany silniczek o pojemności 1,2-litra, jak również turbodoładowana jednostka 1,6-litra - obie z technologią GDI (Gasoline Direct Injection). Warto wspomnieć o licznych zewnętrznych dostawcach części, takich jak Magna Steyr, TRW, Continental, Bosch, Getrag, Benteler, Lear, Microsoft, Harman, Neusoft-Alpine oraz Iconmobile, którzy brali udział w projektowaniu modelu.
Uważacie że cena 16 tys. euro za wersję podstawową jest dobrze skalkulowana?