PSA Peugeot Citroën przekroczył próg 500 000 pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych
Od momentu wprowadzenia w maju 2000 roku Peugeota 607 z silnikiem wysokoprężnym 2,2 HDi - pierwszego samochodu na świecie wyposażonego w ten system - firmy Peugeot i Citroën sprzedały 500 tys. pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych.
<strong>Od momentu wprowadzenia w maju 2000 roku Peugeota 607 z silnikiem wysokoprężnym 2,2 HDi - pierwszego samochodu na świecie wyposażonego w ten system - firmy Peugeot i Citroën sprzedały 500 tys. pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych.</strong>
Zaprezentowany w kwietniu 1999 roku system filtrowania cząstek stałych znalazł się najpierw w wyposażeniu Peugeota 607, następnie Citroëna C5, Peugeotów 406 i 307 oraz vanów Peugeot 807 i Citroën C8. Po raz pierwszy w historii motoryzacji samochody z silnikiem wysokoprężnym osiągnęły poziom emisji cząstek bliski zeru. Dzięki temu postępowi silniki Diesla mogą dodać do swoich zalet związanych z niskim zużyciem paliwa i emisją CO2, wyjątkowe wyniki w zakresie emisji zanieczyszczeń, znacznie wyprzedzające obowiązujące przepisy.
W dniu dzisiejszym w system ten jest wyposażonych 6 modeli z gamy Peugeota i Citroëna. W ciągu najbliższych lat filtr cząstek stałych znajdzie się w wyposażeniu 11 modeli obu marek, a łączna ilość wyprodukowanych samochodów posiadających filtr osiągnie milion.
Wprowadzenie do produkcji wielkoseryjnej wyposażenia mającego ogromne znaczenie dla poprawy jakości powietrza potwierdza zaangażowanie grupy w ambitne działania na rzecz ochrony środowiska.
Pierwsze filtry cząstek stałych wymagały obsługi co 80 tys. km. Dzięki prowadzonym przez Grupę pracom rozwojowym i wprowadzeniu nowego dodatku od listopada 2002 oferujemy system, którego obsługa może mieć miejsce nawet co 120 tys. km (w zależności od wersji).
Dzięki zastosowaniu nowej technologii wkładki filtrującej o ośmiokątnym kształcie kanałów wlotowych w 2004 roku grupa wprowadzi filtr cząstek stałych niewymagający obsługi.
Stopniowe upowszechnianie filtra cząstek stałych ułatwi ekspansję silników wysokoprężnych na rynku przyczyniając się do ograniczenia efektu cieplarnianego, co ma istotne znaczenie dla trwałego rozwoju.
<strong>Źródło: Citroen Polska </strong>