Przyczepność, kontrola i precyzja kierowania: nowe opony Dunlop Sport Maxx RT2
Dunlop wprowadza na rynek nową oponę letnią klasy Ultra High Performance - Sport Maxx RT2, która zastąpi wielokrotnie nagradzany model Sport Maxx RT. Opona wyróżnia się znakomitą przyczepnością i trakcją, a także krótszymi czasami okrążenia na torze w porównaniu z poprzednim modelem . Znakomite właściwości jezdne potwierdzają testy przeprowadzone na zlecenie Dunlopa przez niezależną organizację TÜV.
Oponę skonstruowano w myśl filozofii marki, zawartej w haśle „Forever Forward”, której esencją jest zapewnianie ekscytujących wrażeń z jazdy. Źródłem wiedzy i inspiracji dla powstania nowej opony Sport Maxx RT2 była długa historia sukcesów Dunlopa w sporcie, w tym zwycięstwa w wyścigach na wytrzymałość.
Opona jest prawdziwym mistrzem przyczepności i precyzji kierowania, o czym świadczą wyniki testu porównawczego przeprowadzonego przez niezależną organizację TÜV Süd ¹, które potwierdzają, że znakomicie sprawdza się ona w sytuacjach wymagających najwyższych osiągów. Samochód na oponach Sport Maxx RT2 w czasie testu na mokrym torze pokonywał okrążenie o 1,3% szybciej niż wynosiła średnia wyników czterech produktów głównych konkurentów, a jego trakcja na suchej nawierzchni była o 4,1% lepsza niż średnia wyników czterech produktów głównych konkurentów ¹. Opona wykazała się również lepszą o 5,6% przyczepnością boczną na mokrej nawierzchni¹. Ponadto, jak wynika z testu DEKRA przeprowadzonego na zlecenie Dunlopa, opona Sport Maxx RT2 wyróżnia się wyższą o 34% trwałością bieżnika na najbardziej obciążonej osi, w porównaniu ze średnią wiodących produktów konkurencji.
Najważniejsze właściwości techniczne:
- Mieszanka gumowa z domieszką gumożywicy dla maksymalnej przyczepności na mokrych i suchych drogach.
- Duże zewnętrzne bloki barkowe dla większej przyczepności w zakrętach w porównaniu z poprzednim modelem.
- Nowy wzór bieżnika z klockami skracającymi drogę hamowania w porównaniu z poprzednim modelem, szczególnie przy wysokich prędkościach.
- Wzmocniony kord stalowy zapewniający krótszy czas reakcji opony na ruch kierownicą oraz lepszą trakcję w porównaniu z poprzednim modelem, inspirowany doświadczeniem Dunlopa i zwycięstwami w najtrudniejszym, 24-godzinnym wyścigu na bardzo trudnej Pętli Północnej toru Nürburgring.
„To idealna opona klasy Ultra High Performance dla wymagających kierowców, którzy poszukują najmocniejszych wrażeń z jazdy”, powiedział Alexis Bortoluzzi, dyrektor marketingu opon osobowych Goodyear EMEA. „Wyniki testu potwierdzają, że osiągnęliśmy silną pozycję w segmencie UHP”.
Opona została już wybrana na pierwsze wyposażenie jednego z najbardziej ekstremalnych samochodów dopuszczonych do ruchu drogowego. Firma Radical, najbardziej znana z samochodów wyścigowych, wybrała oponę Dunlop Sport Maxx RT2 do samochodu RXC Turbo model 2016. Pojazd ten jest inspirowany współczesnymi prototypami Le Mans i ma silnik o mocy ponad 500 koni. Aerodynamicznie zaawansowana karoseria i skrzydła wytwarzają siłę porównywalną z samochodami wyścigowymi. RXC Turbo zaprojektowano z myślą o zaawansowanej jeździe torowej, przy zachowaniu możliwości poruszania po nawet najbardziej wymagających drogach publicznych.
Opony będą dostępne na obręcze o średnicy od 17 do 21 cali (zgodnie z wyszczególnieniem w poniższej tabeli), a 80% rozmiarów będzie dostępnych od marca 2016 r.
Test przeprowadzony na zlecenie Dunlopa przez DEKRA: LRT 2015-137 w dniu 02/11/2015. Samochód: Golf VII 2.0 TDI 150 HP. Tor FP01, Mireval, Francja. Dystans 19275 km (6 serii). Rodzaj testu: zużycie bieżnika. Rozmiar opony: 225/45 R17. Porównanie ze średnią głównych konkurentów w teście: Pirelli P Zero, Michelin Pilot Sport 3, ContiSportContact 5 i Bridgestone Potenza S001.