Przede wszystkim silnik - R8 STaSIS Engineering
Challenge Extreme Edition - taką nazwą tuner STaSIS Engineering ochrzcił swoje najnowsze dzieło. To stuningowane Audi R8, które ma na pokładzie drobne zmiany wizualne oraz poważne modyfikacje mechaniczne.
Specjaliści ze STaSIS Engineering skupili się na ulepszeniu pracującej pod tylną klapą jednostki 4.2 V8. Dzięki przekalibrowaniu ECU, zainstalowaniu turbosprężarki Eaton, a także zamontowaniu sportowego układu wydechowego, udało się zwiększyć standardowe parametry motoru o 120 koni mechanicznych i 115 niutonometrów. W efekcie, osiągnięto aż 548 KM i 589 Nm.
"Podkręcona" jednostka napędowa poszła rzecz jasna w parze z poprawionymi osiągami. Podczas, gdy standardowa "R-ósemka" napędzana silnikiem V8 przyspiesza do "setki" w 4,6 sekundy, po zmianach wartość "100" pojawia się na prędkościomierzu po 3,8 sekundy od startu.
Do modernizacji silnikowych, inżynierowie dołożyli układ hamulcowy Alcon z tarczami o średnicy 390 mm z przodu i 355 mm z tyłu, jak również zawieszenie bazujące na sportowych sprężynach obniżających prześwit i poprawiających własności trakcyjne. Całość osadzono na ultra-lekkich alufelgach o rozmiarze 20 cali, na które nałożono opony przygotowane do agresywnej jazdy.