Prototypowy rekordzista
Jeszcze zanim Peugeot pokazał ten prototyp światu, zebrał przy jego pomocy 6 rekordów wśród elektrycznych aut.
Elektryczny Peugeot EX1 zdobył je na autodromie Linas-Montlhery na południe od Paryża. Potwierdzone przez FIA rekordy to m.in. 14,4 sekundy na ćwierć mili, 28,16 sekundy na kilometr i 41,09 sekundy na milę (wszystko ze startu zatrzymanego). EX1 osiąga 100 km/h w 3,55 sekundy, a Peugeot twierdzi, że może to zrobić nawet w mniej niż 3 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 259 km/h.
Taki rodzaj nadwozia Peugeot wykorzystywał już wcześniej - z przodu ma normalną samochodową oś o szerokości 1,7 m, a z tyłu wąską, zawieszoną jak w motocyklu, która ma mniej niż metr. Na obu znajdują się elektryczne silniki o łącznej mocy 340 KM. Samochód ma nadwozie z włókien węglowych o wadze poniżej tony. Ciekawostką są fotele zespolone z drzwiami i odchylające się wraz z otwieraniem drzwi. Tego rozwiązania prawdopodobnie w seryjnych modelach długo jeszcze nie zobaczymy, ale atrakcyjny przód auta warto zapamiętać, bo może się wkrótce pojawić.
(mysz)