Prototyp z technologią BMW - Concept E-go
Bawarski koncern intensywnie pracuje nad elektrycznymi motocyklami jutra. Z dostępu do nowoczesnej technologii zrobiła użytek firma Husqvarna, która od 2007 roku należy do BMW Motorrad.
Na wystawie IAA we Frankfurcie, obok elektrycznego skutera BMW, zadebiutowała Husqvarna Concept E-go – wizja ekstremalnego jednośladu jutra dla mieszkańca wielkiego miasta. Elektryczny prototyp Husqvarny stanowi niezwykle atrakcyjną kombinację cech motocykla crossowego oraz supermoto.
Concept E-go waży zaledwie 80 kilogramów. To m.in. rezultat użycia dużej liczby aluminiowych części, w tym jednoramiennego wahacza. W prototypie przewidziano wyłącznie miejsce dla kierowcy. Dlaczego? To droga Husqvarny – wyjaśniali przedstawiciele marki. Trudno nie przyznać im racji. Sportowy dorobek firmy zobowiązuje...
Lawirowanie kompaktowym i niezwykle lekkim motocyklem byłoby bajecznie proste nawet w największych korkach. Wysoki krawężnik? Żaden problem. Wysoki prześwit ułatwiłby sforsowanie przeszkody. Nie bez znaczenia byłyby także ulgi podatkowe i rządowe dotacje w wielu krajach dla osób, które zdecydowałyby się na zakup zeroemisyjnego pojazdu.
Czy elektryczna Husqvarna trafi do produkcji seryjnej? Wszystko wskazuje, że to kwestia czasu. Pod względem osiągów elektryczne motocykle nie odstają od klasycznych sprzętów, a systematyczny rozwój i wzrastające pojemności ogniw ograniczają niedogodność w postaci niewielkiego zasięgu.