Projekt XC60
Nowy samochód koncepcyjny Volvo pokazuje, że seryjne XC60 może zmierzyć się z konkurencją w segmencie Small Premium Utility (średniej wielkości SUV-ów) uważanym w świecie motoryzacyjnym za najtrudniejszy i najszybciej rozrastający się segment rynku.
<strong>Nowy samochód koncepcyjny Volvo pokazuje, że seryjne XC60 może zmierzyć się z konkurencją w segmencie Small Premium Utility (średniej wielkości SUV-ów) uważanym w świecie motoryzacyjnym za najtrudniejszy i najszybciej rozrastający się segment rynku.</strong><br/>
<p class="maintext">Dziś liczy on zaledwie kilka modeli, lecz wszystko wskazuje, iż w ciągu najbliższych kilku lat powiększy się do co najmniej dziesięciu. Przewidywany wzrost sprzedaży tego segmentu pomiędzy 2007 a 2009 rokiem wyniesie 75% i osiągnie liczbę 443 000 samochodów. </p>
<p class="maintext">Z koncepcyjnego punktu widzenia samochód XC60 jest odważnym projektem. Łączy w sobie najlepsze elementy dwóch bardzo różnych i dynamicznych rodzajów aut. W dolnej części znajdziemy charakterystyczne dla XC “mięśnie". Auto ma wyjątkową postawę dzięki dużemu prześwitowi zawdzięczanemu dużym kołom. Powyżej talii, szlachetne linie przywodzą na myśl sylwetkę i sportową charyzmę eleganckiego coupé.
Studyjne XC60 ma wnętrze równie śmiałe jak nadwozie. Zwraca uwagę deska rozdzielcza i konsola środkowa, smukłe przednie i tylne siedzenia wyglądają jakby unosiły się w powietrzu. </p>
<p class="maintext">XC60 pojawi się na rynku na początku 2009 roku. </p>
<p class="rgh"><strong>Źródło: Volvo</strong></p>