Prawie 3,5 tysiąca kilometrów elektrycznym Porsche w ciągu jednej doby
Niewielki zasięg – to wciąż jedna z największych barier przed szybszym rozwojem segmentu pojazdów z napędem elektrycznym. Porsche udowadnia, że już teraz wcale nie jest najgorzej w tym elemencie. Elektryczny Porsche Taycan, którego oficjalny debiut będzie miał miejsce już 4 września, pokonał właśnie dystans 3425 km w ciągu jednej doby.
Prototypowe Porsche Taycan wyczynu tego dokonało podczas testów modelu na włoskim torze Nardò. Wprawdzie warunki do jazdy były idealne, jednak rozwijane prędkości między 195 a 215 km/h z całą pewnością nie sprzyjały uzyskaniu maksymalnego zasięgu.
Przeprowadzony test odbył się bez zakłóceń – elektryczne Porsche musiało zatrzymywać się tylko na szybkie ładowania i zmiany kierowców. Zespół składał się z sześciu kierowców testowych Porsche.
Porsche Taycan to pierwszy w pełni elektryczny samochód produkcyjny o napięciu systemowym 800 woltów. Dzięki tej technologii w dużej mierze Porsche 919 Hybrid trzy razy z rzędu wygrało 24-godzinny wyścig w Le Mans. Teraz trafia ona do produkcji seryjnej. Technika 800 V zapewnia niezmiennie wysokie osiągi, pozwala zredukować czas ładowania oraz zmniejszyć przestrzeń zajmowaną przez okablowanie, a tym samym masę auta. Podczas jazdy próbnej na terenie Centrum Technicznego Nardò wykorzystano 800-woltowe stacje ładowania Porsche Engineering Group.
Podczas testów sprawdziło się także zaawansowane zarządzanie ciepłem Porsche Taycan, które bazuje na wysoce efektywnym, inteligentnym systemie chłodzenia i podgrzewania wysokonapięciowych komponentów. Zapobiega to potencjalnym stratom mocy w wyniku nadmiernego wytwarzania ciepła i zapewnia uzyskanie optymalnej temperatury dla najefektywniejszego przebiegu procesu ładowania, gdy pojazd dociera do stacji ładowania.
Możliwość jazdy z dużymi prędkościami Porsche Taycan zawdzięcza elektrycznemu układowi napędowemu, który został zaprojektowano w taki sposób, aby mógł wygenerować pełną moc nawet po kilkukrotnym przyspieszeniu w krótkich odstępach czasu. Podczas jednej z prób przeprowadzonych w lipcu przedseryjny Taycan przyspieszył do prędkości 200 km/h ze startu 26 razy. Średni czas przyspieszenia z odmierzanych prób wynosił poniżej 10 sekund. Różnica pomiędzy najkrótszym a najdłuższym wynikiem wynosiła 0,8 s.