Poznaj najlepsze strony www marek samochodowych
Trudno nie zgodzić się ze zdaniem, że każda marka samochodowa powinna mieć własną stronę internetową. Co więcej, strona ta powinna być dopracowana, aby przekazywać informacje konsumentom w jak najprzystępniejszy sposób. Jak to wygląda w przypadku polskich przedstawicielstw producentów aut?
Możemy dowiedzieć się tego zapoznając się z raportem „Użyteczność stron motoryzacyjnych” przygotowanym przez zespół studentów Elektronicznego Przetwarzania Informacji na Uniwersytecie Jagiellońskim, który specjalizuje się w projektowaniu i użyteczności stron.
Badanie zostało zrealizowane w dwóch częściach. Pierwszą z nich przeprowadziła grupa 30 internautów, którym zlecono wykonanie określonych zadań na poszczególnych stronach, utrwalenie sesji na video i uzupełnienie przygotowanych ankiet. W drugiej części sprawdzeniem użyteczności witryn (a nie szaty graficznej czy multimediów!) zajęli się już eksperci.
W wyniku badania sporządzono listę najlepszych stron firm samochodowych. Pierwsza dziesiątka rankingu przedstawia się następująco:
1. www.mitsubishi.pl
2. www.kia.pl
3. www.honda.pl
4. www.ford.pl
5. www.opel.pl
6. www.skoda-auto.pl
7. www.volvocars.com/pl
8. www.citroen.pl
9. www.chevrolet.pl
10. www.peugeot.pl
Zainteresowanych pełną wersją raportu odsyłamy na stronę webklinika.pl