Porsche wprowadza mocniejsze 718 GTS
Dla osób, których nie satysfakcjonują parametry oraz osiągi modeli z rodziny 718 (Boxster i Cayman), Porsche przygotowało najostrzejsze jak dotąd odmiany tych modeli. Pod trzema literkami GTS skrywa się mocniejsza o 15 KM jednostka napędowa z turbodoładowaniem.
Oba małe, dwumiejscowe modele Porsche w wariancie GTS mają pod maską 2,5-litrową jednostkę z turbodoładowaniem, a więc tę samą, która pracuje w wersjach 718 S. Dzięki modyfikacji turbosprężarki udało się zwiększyć moc maksymalną o 15 KM, dzięki czemu zarówno zakryta wersja (Cayman), jak i otwarta (Boxster) będą miały stado koni mechanicznych liczące 365 sztuk. To jednocześnie o 35 KM więcej niż w poprzednich wcieleniach GTS, które napędzane były wolnossącym silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra. Maksymalny moment obrotowy podkręconego silnika wynosi 430 Nm i jest dostępny w dość szerokim zakresie obrotów (1900-5000). Nabywca obu wariantów będzie mógł wybrać pomiędzy 6-biegową skrzynią manualną a przekładnią dwusprzęgłową o siedmiu przełożeniach.
W najszybszym wariancie z dwusprzęgłową przekładnią oraz pakietem Sport Chrono zarówno 718 Boxster GTS, jak i 718 Cayman GTS są w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 4,1 s i pojechać z maksymalną prędkością 290 km/h. To odpowiednio o 0,1 s i 6,5 km/h szybciej niż w poprzednich generacjach wersji GTS.
Wariant GTS będzie można odróżnić na ulicy dzięki licznym czarnym bądź przyciemnianym elementom wykończeniowym. Takie są m.in. przednie i tylne światła, końcówki układu wydechowego czy też 20-calowe felgi oraz logo GTS. Wewnątrz uwagę przyciąga centralnie za kierownicą umieszczony obrotomierz, który jest częścią oferowanego w standardzie pakietu Sport Chrono. Fotele, podłokietnik, wewnętrzne obicia drzwi oraz kierownica wykończone zostały Alcantarą. Fanom sportowej z pewnością przypadnie do gustu aplikacja PTPA, która pozwoli na zapisywanie pomiarów przejazdów oraz ich analizę na smartfonach zintegrowanych z komputerem samochodu.
Porsche 718 GTS oficjalnie zostanie zaprezentowane podczas listopadowej wystawy samochodowej w Los Angeles, a na pierwszych europejskich rynkach pojawi się w połowie grudnia. Ceny u naszych zachodnich sąsiadów zaczynają się od 78 160 euro za Boxstera i od 76 137 za Caymana.