Porsche wprowadza bazowe odmiany nowej generacji 911. Moc i tak robi wrażenie
Osiem miesięcy po debiucie najnowszej, ósmej generacji Porsche 911 niemiecka firma wprowadza na rynek bazowe wersje silnikowe odmiany Coupe oraz Cabrio. W tym przypadku jednak "bazowy" może być mylnie zinterpretowany, gdyż obie wersje silnikowe mają pod maską całkiem pokaźne stado 385 koni mechanicznych.
Porsche 911 Carrera Coupe oraz Cabriolet napędzane będą 3-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem typu bokser z podwójnym doładowaniem, który generuje 385 KM, tj. o 15 KM więcej niż w poprzedniej bazowej odmianie modelu 911, a także 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla porównania, debiutująca pod koniec minionego roku Carrera S ma pod maską również 3-litrową jednostkę napędową, tyle że generującą moc 450 KM. Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą nowej ośmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej (PDK).
Mniejsza moc przekłada się tylko na nieco gorsze osiągi. Do prędkości 100 km/h odmiana Coupe jest w stanie rozpędzić się w 4,2 s, a z pakietem Sport Chrono nawet w równe 4 s. Prędkość maksymalna wynosi 293 km/h. Mocniejsza Carrera S trzycyfrową prędkość jest w stanie osiągnąć w 3,7 s, a z pakietem Sport Chrono jeszcze o 0,4 s szybciej.
Średnie zużycie paliwa wersji Coupe wynosić powinno w granicach 9 l/100 km, zaś w wariancie z otwieranym dachem 9,2 l/100 km.
Stylistycznie będzie bardzo trudno odróżnić na pierwszy rzut oka bazową odmianę od mocniejszej Carrery S. Różnica dotyczy mniejszych kół i tarcz hamulcowych oraz nieco innych końcówek układu wydechowego. Również pod względem wyposażenia podstawowym wariantom niewiele będzie brakować. W standardzie otrzymamy aktywne zawieszenie PASM z trybami Normal i Sport, a także systemy wspomagające kierowcę, w tym m.in. system Wet, który wykrywa mokrą nawierzchnię i ostrzega kierowcę o ryzyku poślizgu kierowcę, wstępnie dostosowując ustawieniami innych systemów.
Na rynku niemiecki Porsche 911 Carrera Coupe będzie kosztować od 104 655 euro, zaś 911 Carrera Cabriolet od 118 935 euro. Zamówienia już są przyjmowane, natomiast wersja z napędem na wszystkie koła pojawi się wkrótce.