Porsche przyspiesza... w kierunku elektromobilności
Aż 6 miliardów euro do 2022 r. Porsche zainwestuje w rozwój elektromobilności. Oznacza to, że już wkrótce w gamie modelowej niemieckiej marki zacznie przybywać modeli z napędem hybrydowym, a nawet wyłącznie elektrycznym.
O tym, że władze niemieckiej marki z Zuffenhausen na poważnie podchodzą do tej kwestii najlepiej może świadczyć fakt, że środki na inwestycję w tym obszarze zostaną podwojone. Wcześniejsza kwota 3 miliardów euro może po prostu okazać się niewystarczająca, by Porsche zachowało swoją pozycję w nowym rozdaniu.
– Podwajamy nasze wydatki na elektromobilność, z około 3 do ponad 6 mld euro. Ta decyzja sprawia, że wyznaczamy istotny kurs na przyszłość równocześnie do rozwoju naszych modeli z silnikami spalinowymi – wyjaśnia Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG.
Jak możemy przeczytać w opublikowanym z tego tytułu komentarzu, w nowym planie 3 mld euro zostanie przeznaczone na zasoby materialne, zaś druga połowa na rozwój nowych produktów. Koszty rozwoju przeznaczone zostaną na model Mission E, inne warianty i modele będące jego pochodnymi, elektryfikację oraz hybrydyzację obecnej gamy modelowej, a także infrastrukturę do ładowania energii oraz zaawansowaną inżynierię i inteligentną mobilność.
Na potrzeby nowych modeli prowadzone są już prace na terenie zakładów w Zuffenhausen. Powstają tam nowa lakiernia, specjalna sekcja montażowa oraz most przerzutowy do transportowania polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na końcowy montaż. Istniejąca zaś fabryka silników jest rozbudowywana z myślą o produkcji napędów elektrycznych. Prace projektowe czekają też nadwoziownię.
Porsche, wraz z Audi oraz koncernami BMW, Daimler oraz Ford biorą udział w projekcie IONITY, którego celem jest zbudowanie do 2020 r. oraz późniejsza obsługa 400 stacji szybkiego ładowania przy głównych europejskich drogach. Prace budowlane ruszyły w ubiegłym roku.
Pierwszy całkowicie elektryczny model Porsche – Mission E (na zdjęciu) – ma być najbardziej sportowym, najbardziej zaawansowanym technicznie pojazdem w swoim segmencie. Dysponując mocą systemową na poziomie 600 KM, na przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie potrzebował znacznie mniej niż 3,5 s, a do tego zaoferuje 500-kilometrowy zasięg oraz bardzo krótki czas ładowania. Dzięki wykorzystaniu systemu 800 V „zatankowanie” energii potrzebnej do pokonania dystansu 400 km zajmie zaledwie 15 min. Według wcześniejszych zapowiedzi, Porsche Mission E pojawi się w sprzedaży pod koniec 2019 r.
Przypomnijmy, że już od pewnego czasu Porsche stawia na napędy hybrydowe w swoich modelach. Wraz z premierą nowego modelu Panamera na drogi trafiła trzecia generacja hybrydowego napędu plug-in Porsche.