Porsche prezentuje nowe 911 Turbo oraz Turbo S
Porsche ma dobry rok. Świętuje zarówno 50-lecie powstania marki, jak i 40-lecie powstania flagowego modelu 911. Tym razem światło dzienne ujrzały najnowsze modele 911 Turbo oraz Turbo S. Sprawdźmy, co oferują.
Nowe Porsche 911 Turbo oraz Turbo S doczekało się sporo zmian, głównie pod względem technicznym - nowy napęd na cztery koła, zupełnie nowy system sterowania tylną osią, adaptacyjna aerodynamika, światła wykonane w technologii LED oraz zmodyfikowana płaska "szóstka" o mocy 560 KM w wariancie Turbo S. Zacznijmy jednak od początku.
W Porsche 911 Turbo znajdziemy sześciocylindrowy silnik bokser o pojemności 3,8-litra generujący 520 KM. W ofercie na próżno szukać manualnej skrzyni biegów - napęd przekazywany jest na koła tylko za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej PDK. W standardzie producent serwuje również system Start/Stop.
Zdaniem producenta, wszystkie zastosowane systemy wspomagające zarządzanie paliwem, nowa skrzynia biegów, funkcja Start/Stop etc. pozwoliły osiągnąć wynik średniego spalania na poziomie 9,7 l/100km, czyli o około 16 procent mniej niż w poprzedniej generacji tego modelu. Nie da się jednak ukryć, że to osiągi są najważniejsze dla właściciela 911 Turbo i Turbo S.
Porsche 911 Turbo rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 3,2 sekundy - to wynik lepszy o 0,1 sekundy od poprzedniej generacji Turbo S. Co więcej, nowy model 911 Turbo S osiąga 100 km/h w czasie 3,1 sekundy i rozpędza się do 318 km/h. Takie imponujące osiągi są generowane nie tylko przez silnik.
Dużą zasługę ma w tym nowy napęd na wszystkie koła z elektro-hydraulicznym systemem sterowania. Zdaniem producenta, Porsche 911 Turbo S na standardowych oponach jest w stanie pokonać tor Nurburgring w czasie 7 minut i 30 sekund. Jeśli chodzi o wymiary, nowe Porsche 911 Turbo jest o 28 mm szersze od modelu Carrera 4.
Warto zwrócić uwagę na nowe dwukolorowe felgi 20-calowe, bardziej agresywne zderzaki oraz wstawki z włókna węglowego. Ciekawostką jest również system PAA (Porsche Active Aerodynamics), który pozwala regulować przedni oraz tylny spojler w 3 płaszczyznach. Oba modele trafią do salonów już pod koniec września 2013 roku. Ceny?
Bazowy model Porsche 911 Turbo startuje z cennikiem na poziomie 162 055 euro, podczas gdy mocniejszy wariant Turbo S to koszt 195 256 euro.