Porsche Panamera w odmianie niby-kombi
W Genewie zadebiutuje nowa wersja nadwoziowa Porsche Panamery. Odmiana Sport Turismo sportowej limuzyny nie jest klasycznym kombi i Porsche nie chce jej tak określać, ale nie da się całkowicie uciec od takich skojarzeń w przypadku tego praktyczniejszego wariantu Panamery.
Mierząca 5049 mm długości nowa odmiana Panamery do słupków B ma identyczny design jak jej starsza siostra. Tylna część będzie się wyróżniać wydłużoną linią okien i łagodniej opadającą linią dachu oraz charakterystycznym tylnym słupkiem. Nowym rozwiązaniem jest w tym modelu adaptacyjnie wysuwany spojler dachowy. Może być on nachylany pod trzema różnymi kątami, w zależności od wybranych ustawień i warunków na drodze, i zapewniać do 50 kg większej siły docisku tylnej osi. Wysuwa się on automatycznie przy prędkości powyżej 170 km/h pod kątem +1° (w schowanej pozycji nachylony jest on pod kątem -7°), a w trybach Sport i Sport+, a także przy otwartym panoramicznym dachu, już od 90 km/h (pod kątem +26°).
Wersja Sport Turismo jest pierwszą odmianą limuzyny z trzema tylnymi siedzeniami w układzie 2+1. Dwa zewnętrzne siedzenia zapewniają maksymalny komfort podczas jazdy, środkowe już mniej, ale z pewnością pięć miejsc w kabinie może być dodatkowym atutem przy wyborze tego auta. Na życzenie Panamera Sport Turismo może pozostać jednak autem czteromiejscowym.
Nowa wersja nadwoziowa zyskała także nieco większy bagażnik. 520 l (425 l w wersji hybrydowej) to o 20 l więcej niż w klasycznej wersji modelu. Po złożeniu tylnych siedzeń (elektrycznie, od strony bagażnika) otrzymujemy 1390 l (1295 l) i praktyczną płaską podłogę. Warto też dodać, iż obniżono do 628 mm próg załadunku. Na życzenie można zamówić do bagażnika system zarządzania z dwoma zintegrowanymi szynami, uchwytami na mniejsze torby oraz siatką oddzielającą bagaż. W opcji znajduje się także 230-woltowe gniazdko.
W pozostałych aspektach Panamera Sport Turismo nie będzie się różnić od limuzyny. Mamy więc te same wersje silnikowe - Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid oraz Panamera Turbo. Porsche nie podaje ich parametrów oraz osiągów. Można przyjąć, że te pierwsze są identyczne, natomiast jeśli osiągi się nieco pogorszyły, to jest to kwestia jedynie ułamków sekundy.
Porsche Panamera Sport Turismo na rynku pojawi się w październiku, ale już dilerzy przyjmują zamówienia na ten model. Na rynku niemieckim jej ceny wynoszą 448 330 zł za Panamerę 4 Sport Turismo (330 KM), 512 930 zł za Panamerę 4 E-Hybrid Sport Turismo (462 KM), 558 530 zł za Panamerę 4S Sport Turismo (440 KM), 578 450 zł za Panamerę 4S Diesel Sport Turismo (422 KM) i 774 100 zł za najmocniejszą odmianę Turbo Sport Turismo (550 KM).