Porsche Panamera GTS - nowa, sportowa odmiana
Skrót GTS już od czasów legendarnego Porsche 904 Carrera GTS z 1963 roku jest symbolem osiągów na najwyższym poziomie. Teraz oznaczenie to przejął czterodrzwiowy model Panamera.
Panamerę GTS można łatwo rozpoznać po charakterystycznych elementach stylistycznych z przodu, po bokach i z tyłu nadwozia podkreślonych kontrastowym, czarnym lakierem. Także wnętrze ze sportowymi siedzeniami adaptacyjnymi, sportową kierownicą z przyciskami zmiany biegów i ekskluzywną tapicerką GTS ze skóry i Alcantary jest dopasowane do sportowego charakteru samochodu.
Pod maską pracuje zmodyfikowany silnik wolnossący V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 430 KM, osiąganej przy 6700 obr./min. Zwiększył się jednocześnie moment obrotowy - z 500 Nm do 520 Nm. Moc jednostki napędowej przenoszona jest na wszystkie cztery koła za sprawą dwusprzęgłowej przekładni Porsche (PDK). Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 288 km/h. Zużycie paliwa wynosi 10,9 l /100 km, a z oponami o niskich oporach toczenia 10,7 l/100 km.
W nowym modelu seryjnie montowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i układ Porsche Active Suspension Management (PASM) z regulacją poziomu, wysokości i sztywności sprężyn oraz elektryczną regulacją systemu amortyzatorów. Nadwozie zostało obniżone o dziesięć milimetrów, a system amortyzacyjny wymieniony na bardziej sztywny. Pięciomilimetrowe przekładki dystansowe między kołami a zwrotnicami rozszerzają rozstaw kół tylnej osi poprawiając tym samym stabilność Panamery. Na 19-calowe obręcze nałożone są opony 255/45 na osi przedniej i 285/40 na tylnej. Układ hamulcowy auta tworzą hamulce stosowane w Panamera Turbo.
Panamera GTS pojawi się na naszym rynku w lutym 2012 r.