Porsche Panamera GTS. Nie jest najmocniejsza, ale i tak robi wrażenie
Nie będą to wprawdzie najmocniejsze odmiany w gamie Panamery, ale poziomem oferowanej mocy powinny zadowolić niejednego wybrednego kierowcę. Wariant GTS Porsche Panamery, w tym również wersji Sport Turismo, będzie się wyróżniał także nieco zmienioną stylistyką, innym rodzajem zawieszenia czy też listą wyposażenia.
Sercem kolejnej wersji silnikowej obu odmian stylistycznych Panamery będzie 4-litrowa jednostka benzynowa biturbo V8, która dysponuje mocą 460 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 620 Nm. Maksymalna moc jest osiągana przy obrotach rzędu 6000-6500, a maksymalny moment obrotowy jest osiągany z kolei, gdy strzałka obrotomierza znajdzie się w granicach 1800-4500 obr/min. Dodajmy, że to wynik lepszy niż w poprzedniku odpowiednio o 20 KM i 100 Nm.
Takie parametry są wystarczające, by auto ważące niecałe dwie tony rozpędzić się do 100 km/h w 4,1 s, a do dwustu w 15,4 s. Nieco cięższe Sport Turismo pierwszą setkę jest w stanie uzyskać również w czasie 4,1 s, jednak 200 km/h na prędkościomierzu pojawi się najwcześniej po 15,6 s. Panamera GTS osiąga maksymalną prędkość 292 km/h, a Sport Turismo 289 km/h.
Za przeniesienie napędu na koła obu osi odpowiada dwusprzęgłowa przekładnia o ośmiu przełożeniach, zaś za stabilną jazdę system Porsche Traction Management.
W porównaniu do innych odmian Panamery wariant GTS otrzymał nieco zmienione zawieszenie. Nabywca w standardzie otrzyma adaptacyjne, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne obniżone w obu odmianach o 10 mm z systemem aktywnego tłumienia Porsche Active Suspension Management o bardziej sportowych nastawach. O tym, czy różnica jest odczuwalna, będziemy mogli się przekonać dopiero po odbyciu pierwszych jazd. Dodajmy jeszcze, że za walory słuchowe odpowiada odpowiednio zestrojony układ wydechowy.
Aby na drodze wyróżniać się nie tylko szybkością czy dźwiękiem silnika, Porsche Panamera GTS w standardzie będzie oferowany z pakietem stylistycznym Sport Design. W efekcie na przedniej i tylnej części nadwozia pojawi się więcej czarnych czy też przyciemnianych akcentów. Ponadto w standardzie oferowane będą 20-calowe felgi. W kabinie znajdziemy natomiast czarną alcantarę oraz anodyzowane aluminium, a także podgrzewaną i wielofunkcyjną kierownicę z manetkami do zmiany przełożeń.
Warianty GTS będą pierwszymi wersjami Panamery, w których pojawi się całkowicie nowy wyświetlach head-up. Zakres pokazywanych na nim informacji może być konfigurowany przez kierowcę.
Porsche Panamera GTS i Panamera GTS Sport Turismo są już dostępne u dealerów niemieckiej marki. Za tę pierwszą wersję trzeba zapłacić co najmniej 641 230 zł, zaś za drugą 655 870 zł.