Porsche myśli o supersportowych modelach elektrycznych?
Zmieniające się przepisy i w efekcie cała branża motoryzacyjna wymuszają na koncernach zmianę podejścia do projektowania oraz produkcji samochodów i zwiększenie nacisku na auta z napędem elektrycznym. Porsche postanowiło pójść nieco na skróty i zainwestowało w nabycie udziałów w chorwackiej firmie Rimac, producenta supersamochodów elektrycznych.
Porsche objęło mniejszościowy udział w wysokości 10% w chorwackiej firmie Rimac Automobili. Rimac obecnie zajmuje się nie tylko projektowaniem oraz produkcją elektrycznych aut sportowych, ale również komponentów do pojazdów z elektrycznym napędem (m.in. akumulatorów oraz podzespołów układu napędowego). Nabycie udziałów w chorwackiej firmie pozwoli Porsche na przyspieszenie prac nad elektryfikacją swoich modeli poprzez wykorzystanie doświadczenia specjalistów z Rimac Automobili.
W ramach swojej działalności Rimac skupia się obecnie przede wszystkim na technologii wysokonapięciowych akumulatorów, elektrycznych układach napędowych oraz rozwoju cyfrowych interfejsów człowiek-maszyna (HMI). Z chorwacką firmą współpracowały m.in. Koenigsegg oraz Jaguar. W swoim portfolio Rimac Automobili posiada również firmę Greyp Bikes, która zajmuje się projektowaniem i produkcją elektrycznych rowerów.
Firmę w 2009 r. założył Mate Rimac, rozpoczynając wówczas w swoim garażu budowę elektrycznego auta sportowego. Pierwszym autem, którym firma pokazała się szerszej publiczności był prototypowy Concept One pokazany podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2011 r. W marcu bieżącego roku w Genewie Rimac zaprezentował najnowszą wersję swojego hipersamochodu na prąd – C Two. Dwuosobowe auto generuje moc około 2000 KM i osiąga prędkość maksymalną 412 km/h. Jej zasięg wynosi 650 km, a naładowanie akumulatora do poziomu 80% - w przypadku skorzystania z systemu szybkiego ładowania o mocy 250 kW – zajmuje zaledwie 30 min.