Porsche Macan z silnikiem R4 już pod koniec 2014?
W zeszłym miesiącu światło dzienne ujrzał Porsche Macan, czyli mniejsza alternatywa dla Cayenne. Auto spotkało się raczej z pozytywnymi opiniami, choć nie brakowało głosów, że Porsche zaczyna rozmieniać się na drobne. Zapewne informacja o nowej czterocylindrowej jednostce napędowej nie poprawi humorów zapalonym fanom niemieckiej marki.
W ostatnim wywiadzie, szef działu skrzyń biegów i silników w Porsche Dr Thomas Casper powiedział, że "W 2014 roku, prawdopodobnie pod koniec w ofercie Porsche Macan pojawi się jednostka czterocylindrowa." Rzecz jasna szczegółów brak, ale Casper zapewnił, że będzie to silnik godny Porsche, zaś odpowiedni układ wydechowy dostarczy odpowiednich doznań akustycznych.
We wcześniejszych przeciekach i plotkach mówiło się, że w ofercie pojawi się 2,0-litrowa czterocylindrowa jednostka turbodoładowana o mocy 220 KM. Co więcej, ten sam silnik prawdopodobnie trafi pod maski Porsche Boxstera oraz Caymana. Przy okazji warto przypomnieć, co jeszcze znajdziemy w ofercie Porsche Macan.
Za Wielką Wodą na najniższym szczeblu oferty pojawi się Macan S z 3,0-litrowym silnikiem V6 o mocy 340 KM (w Europie pojawi się słabsza i pewnie tańsza wersja o mocy 260 KM), który będzie w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy lub 5 sekund z pakietem Sport Chrono. Na drugiej stronie listy pojawi się Porsche Macan Turbo w cenie 73 295 dolarów. Pod maską pojawi się jednostka V6 o pojemności 3,6-litra i mocy 400 KM. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje odpowiednio 4,6 i 4,4 sekundy. Wszystkie warianty mają napęd na wszystkie koła i skrzynię PDK.