Porsche Macan po lekkich zmianach
Drobne zmiany stylistyczne, do tego nowe elementy wyposażenia poprawiające komfort podróży oraz usługi łączności, a na deser zmiany poprawiające dynamikę jazdy. Tak w telegraficznym skrócie prezentują się najważniejsze modyfikacje w poliftingowym Porsche Macanie.
Chyba najważniejszą zmianą w stylistyce nadwozia Macana znajdziemy w jego tylnej części, gdzie pojawił się trójwymiarowy, diodowy pas tylnych świateł ciągnący się przez całą szerokość nadwozia. Technikę LED-ową znajdziemy również w reflektorach głównych. Dodatkowo, na życzenie, dostępny jest zoptymalizowany system Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS), który adaptacyjnie steruje wiązką światła.
Wewnątrz nowością będzie opcjonalna sportowa kierownica GT, na której znajdą się m.in. przełącznik trybów jazdy i przycisk Sport Response, które są elementem pakietu Sport Chrono. Komfort podróży zapewnić mają natomiast podgrzewana przednia szyba oraz jonizator powietrza.
Nabywca Macana będzie miał teraz do wyboru nowe kolory nadwozia - Miami Blue, Mamba Green Metallic, Dolomite Silver Metallic i Crayon. W połączeniu z nowymi pakietami wykończenia wnętrza oferują one więcej możliwości indywidualizacji.
Podczas jazdy kierowca powinien docenić asystenta jazdy w korku Traffic Jam Assist, który obejmuje adaptacyjny tempomat, zapewniający łatwiejsze prowadzenie przy prędkościach do 60 km/h. System ten nie tylko przyspiesza i hamuje w sposób częściowo zautomatyzowany, ale pomaga też w kierowaniu podczas jazdy w korku lub wolno poruszającym się strumieniu pojazdów.
W kabinie uwagę będzie przykuwał większy, 11-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego PCM. Podobnie jak w modelach Panamera i Cayenne, interfejs użytkownika można spersonalizować za pomocą „kafelków”. Większy ekran wymusł przeprojektowanie oraz zmianę pozycji otworów wentylacyjnych.
Każdy egzemplarz odświeżonego Macana będzie posiadał moduł Connect Plus, dzięki czemu standardowo oferuje kompleksową łączność. Moduł ten umożliwia działanie różnych cyfrowych funkcji i usług, takich jak inteligentna obsługa głosowa, informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym czy połączenie „Here Cloud”, które oferuje najświeższe informacje o ruchu pochodzące z rojów danych. Z kolei aplikacja Offroad Precision pozwoli rejestrować i analizować przejażdżki po bezdrożach.
Modyfikacje układu jezdnego mają sprawić, że Porsche Macan będzie się prowadził bardziej stabilnie i będzie bardziej komfortowy. Nadal będzie też posiadał opony o różnej szerokości na przedniej i tylnej osi. W ofercie pojawią się nowe, 20- i 21-calowe obręcze kół.
Zaprezentowany dziś w Szanghaju Porsche Macan po faceliftingu trafi do sprzedaży najpierw na chińskim rynku. Następnie sukcesywnie będzie wprowadzany do oferty także i na innych rynkach.