Porsche Macan GTS z większą dawką mocy
Druga w hierarchii wersja silnikowa Porsche Macana, wraz z przeprowadzonym faceliftingiem tego mniejszego SUV-a niemieckiej marki, zyskała dodatkowe 20 koni mechanicznych, dzięki czemu sprint do prędkości 100 km/h będzie teraz trwał o 0,3 sekundy szybciej.
Sportowy charakter tej odmiany silnikowej Macana podkreślać ma już jej wygląd zewnętrzny. Standardowo oferowany pakiet Sport Design wraz z nowym wykończeniem przedniej i tylnej części nadwozia nadają autu więcej wigoru. Cechą charakterystyczną, którą wyróżniają się wszystkie modele Porsche z rodziny GTS, są czarne elementy wykończeniowe. Przyciemniane są również LED-owe reflektory z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) i trójwymiarowe światła tylne z listwą LED. Opcjonalnie dostępne są także reflektory w kolorze czarnym z systemem PDLS Plus.
Zapowiedzią wysokiej wydajności są także obniżone o 15 mm podwozie, satynowo-czarne, 20-calowe felgi RS Spyder Design, czerwone zaciski układu hamulcowego oraz również polakierowane na czarno końcówki układu wydechowego oraz dyfuzor.
We wnętrzu Macana GTS czuć ekskluzywny charakter, który został jednak połączony ze sportową charakterystyką. Alcantarę znajdziemy m.in. w środkowej części foteli, na podłokietnikach i panelach drzwi, ponadto nie brak również detali wykonanych ze szczotkowanego aluminium. Standardem w tej wersji są sportowe fotele regulowane w ośmiu kierunkach i z wyraźnym bocznym podparciem oraz sportowa kierownica z manetkami zmiany biegów.
Na wyposażeniu wersji GTS znajdziemy także system BOSE Surround Sound, indukcyjną ładowarkę telefoniczną, adaptacyjny tempomat z systemem Traffic Jam Assist, asystenta parkowania z tylną kamerą oraz podgrzewaną przednią szybę z jonizerem świeżego powietrza.
Pod maską Porsche Macana GTS pracuje znana już 2.9-litrowa jednostka V6 biturbo, która teraz generuje moc 380 KM, tj. o 20 KM więcej niż w wersji sprzed liftingu. Modyfikacji poddano także dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK i opcjonalny pakiet Sport Chrono. Macan GTS może przyspieszyć od zera do 100 km/h w 4,7 s, czyli o 0,3 s szybciej niż do tej pory. Prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.
Maksymalny moment obrotowy również został zwiększony (o 20 Nm) i wynosi w odświeżonej wersji 520 Nm (dostępny od 1750 do 5000 obr/min). Porsche Macan GTS zużywa średnio 9,6 l/100 km (norma NEDC).
Na wyposażeniu odświeżonej wersji Macana GTS nie zabrakło systemu kontroli tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM). Zawieszenie jest niższe o 15 mm niż w słabszych odmianach Macana, ale przy wyborze opcjonalnego adaptacyjne zawieszenia pneumatycznego podwozie powędruje niżej o kolejne 10 mm.
Odświeżony Porsche Macan GTS jest już dostępny na rynku niemieckim, gdzie ceny zaczynają się od 77 880 euro.