Porsche Cayman GT4 - tańsza alternatywa dla 911?
Nie stać Cię na 911? Kup sobie Caymana GT4 i patrz, jak kierowcy 911 zostają w tyle! Oczywiście panowie z Porsche dokładnie obliczyli ceny i osiągi, aby nawet najmocniejsza wersja Caymana nie zagroziła 911, ale w tym modelu kierowca nie ma żadnych powodów do wstydu, gdy stanie na światłach obok 911.
Niektórzy odważnie twierdzą, że Cayman pod wieloma względami jest nawet lepszy od 911-tki. Niższa waga, mniejsze gabaryty oraz kompaktowy charakter sprawiają, że na torze Cayman sprawuje się zaskakująco dobrze. O ile mówiąc o podstawowych wersjach można mieć małe wątpliwości, tak topowa wersja GT4 nie powinna nikogo rozczarować. Czemu? Zacznijmy od silnika.
Do napędu służy jednostka z większego brata, czyli 3.8 bokser o mocy obniżonej do 380 KM z manualną 6-biegową skrzynią. Cały zestaw pozwoli przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 4,4 i osiągnąć prędkość maksymalną 295 km/h. Zdaniem producenta na torze Nurburgring Nordschleife Porsche Cayman GT4 osiąga czas 7 minut i 40 sekund, czyli na takim samym poziomie jak model 997 GT3 czy też Mercedes SLS AMG.
Jeśli chodzi o inne aspekty, mamy między innymi obniżone o 30 mm zawieszenie oraz zupełnie nowy, bardzo wydajny układ hamulcowy. Jest również kompletny pakiet dodatków aerodynamicznych tj. przedni zderzak ze plitterem, tylny dyfuzor z centralnie umieszczonym układem wydechowym, zmienioną klapę i pokrywę silnika, spore tylne skrzydło oraz ładne felgi z niskoprofilowymi oponami.
We wnętrzu mamy sportowe fotele z dużą ilością Alcantary oraz skóry na desce rozdzielczej, boczkach drzwi itp. A jak kształtują się ceny? Otóż na rynku niemieckim Porsche Cayman GT4 kosztuje 85 779 euro. Dla porównania, najtańsze Porsche 911 kosztuje nieco ponad 90 tys. euro.