Porsche Cayenne Turbo S - pierwsze zdjęcia topowej wersji
Przy debiucie Porsche Cayenne wszyscy fani marki załamywali ręce twierdząc, że to koniec pewnego rozdziału, upadek wielkiej ikony. Dziś model Cayenne jest pełnoprawnym członkiem rodziny. Mało tego - auto cieszy się ogromną popularnością i nikt nie kwestionuje pozycji Cayenne w Porsche. Teraz pojawiły się pierwsze zdjęcia i detale najmocniejszej wersji Porsche Cayenne Turbo S.
Porsche nie próżnuje i co rusz pokazuje nowe wersje obecnych modeli. Podobnie jak Panamera Turbo S, tak samo Porsche Cayenne Turbo S chowa pod maską podwójnie doładowaną jednostkę V8, zaś z zewnątrz można zauważyć liczne modyfikacje stylistyczne. Cel? Odróżnić się nieco od "słabszej" wersji Turbo. Niewiele. Tylko troszkę.
Panowie z mądrymi głowami w Porsche zamontowali tytanowo-aluminiowe koła turbiny w turbosprężarkach oraz przeprogramowali jednostkę sterującą silnikiem, dzięki czemu 4,8-litrowy motor zyskał dodatkowe 50 KM oraz 50 Nm momentu obrotowego. Ostateczny wynik 550 KM oraz 750 Nm momentu obrotowego z pewnością poruszy to wielkie auto.
W porównaniu do słabszej wersji Turbo, model Porsche Cayenne Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,2 sekundy szybciej, czyli w czasie 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h i dobija teraz do 283 km/h. Zdaniem Porsche, zwiększenie osiągów i mocy nie odbiło się negatywnie na zużyciu paliwa - auto nadal w cyklu mieszanym zużywa średnio 11,5 l/100km.
Jeśli już ktoś kupił wersję Turbo i teraz żałuje, mamy dobrą wiadomość. Producent oferuje posiadaczom słabszej wersji opcjonalny pakiet wzmacniający moc o 40 KM zaś moment obrotowy o 50 Nm dając efekt końcowy niemal taki sam, jak w wersji z literką S.
Topowa wersja Cayenne oprócz większej mocy dostaje również liczne dodatki stylistyczne, takie jak 21-calowe aluminiowe felgi, przyciemnione lampy przednie, jak również lakierowane na czarno wstawki przy lusterkach czy zderzakach. Z tyłu zamiast owalnych, Porsche zamontowało prostokątne końcówki układu wydechowego.
We wnętrzu znajdziemy dodatki z włókna węglowego na desce rozdzielczej, drzwiach oraz konsoli centralnej oraz nową tapicerkę z kontrastującymi przeszyciami. W standardzie Porsche Cayenne S dostaje powietrzne zawieszenie z aktywnymi stabilizatorami, system sterowania momentem obrotowym, który współpracuje z dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Ceny w Niemczech startują od poziomu 151 702 euro.
Źródło: Carscoop