Porsche Boxster z nowymi silnikami już na wiosnę
Co prawda nowe Porsche nie zadebiutowało na targach w Detroit, jednak producent pokusił się o zaprezentowanie oficjalnych zdjęć nowego modelu. O ile wizualnie nie ma wielkich rewolucji (jak zwykle), to już na papierze możemy spodziewać się kilku atrakcji.
Co prawda nowe Porsche nie zadebiutowało na targach w Detroit, jednak producent pokusił się o zaprezentowanie oficjalnych zdjęć nowego modelu. O ile wizualnie nie ma wielkich rewolucji (jak zwykle), to już na papierze możemy spodziewać się kilku atrakcji.
Zapowiadany Boxster to już trzecia generacja modelu od narodzin serii w 1996 roku. Najnowsza wersja dwumiejscowego roadstera wprowadza całkowicie nowy lekki korpus oraz zmodernizowane jednostki w postaci aż sześciu silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Również podwozie zostało opracowane na nowo, a stylistyka doczekała się kosmetycznych zmian. Przejdźmy jednak do szczegółów. Największą różnicę można dostrzec w wymiarach. Nowych Boxster ma przede wszystkim krótszy zwis przedni i tylny. Sylwetka modelu wydaje się bardziej płaska i zwinna. Lampy są bardzo podobne do tych zastosowanych w obecnym modelu. Z przodu można doszukać się zgrabnych przetłoczeń i wypukłości. Wewnątrz największą zmianą jest zastosowanie dużego ekranu w części środkowej. Podobne rozwiązania można spotkać w najnowszej 911-tce oraz Panamerze. Oczywiście producent nie pochwalił się szczegółami technicznymi, ale wiemy, że nowy Boxster wykonany z aluminium będzie znacznie lżejszy od swojego starszego brata, który jest wykonany ze stali. Ponadto poprawione podwozie powinno wpłynąć pozytywnie na i tak świetne prowadzenie. Bazowa jednostka Boxstera to 2-7 litrowy, sześciocylindrowy bokser. Obecnie stosuje się jednostkę o pojemności 2,9 litra. Pomimo mniejszej pojemności skokowej, jednostka produkuje 10 KM więcej co daje stado 265 koni mechanicznych. Sprint do "setki" zajmuje w tym modelu 5,7 sekundy. Nowy Boxster w wersji S otrzyma ten sam 3,4-litrowy silnik, ale jego moc wzrośnie o całe 5 KM. W rezultacie 315-konne małe Porsche rozpędzi się od 0 do 100km/h w czasie 5 sekund. Oba modele wyposażone będą w sześciobiegową manualną skrzynią biegów w standardzie, natomiast dla chętnych dostępna będzie siedmiobiegowa, dwusprzęglowa przekładnia PDK. Europejska sprzedaż nowego Boxstera rozpocznie się wiosną tego roku, podczas gdy model roadster pojawi się w salonach USA w lecie.
Zapowiadany Boxster to już trzecia generacja modelu od narodzin serii w 1996 roku. Najnowsza wersja dwumiejscowego roadstera wprowadza całkowicie nowy lekki korpus oraz zmodernizowane jednostki w postaci aż sześciu silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Również podwozie zostało opracowane na nowo, a stylistyka doczekała się kosmetycznych zmian. Przejdźmy jednak do szczegółów. Największą różnicę można dostrzec w wymiarach. Nowych Boxster ma przede wszystkim krótszy zwis przedni i tylny. Sylwetka modelu wydaje się bardziej płaska i zwinna. Lampy są bardzo podobne do tych zastosowanych w obecnym modelu. Z przodu można doszukać się zgrabnych przetłoczeń i wypukłości. Wewnątrz największą zmianą jest zastosowanie dużego ekranu w części środkowej. Podobne rozwiązania można spotkać w najnowszej 911-tce oraz Panamerze. Oczywiście producent nie pochwalił się szczegółami technicznymi, ale wiemy, że nowy Boxster wykonany z aluminium będzie znacznie lżejszy od swojego starszego brata, który jest wykonany ze stali. Ponadto poprawione podwozie powinno wpłynąć pozytywnie na i tak świetne prowadzenie. Bazowa jednostka Boxstera to 2-7 litrowy, sześciocylindrowy bokser. Obecnie stosuje się jednostkę o pojemności 2,9 litra. Pomimo mniejszej pojemności skokowej, jednostka produkuje 10 KM więcej co daje stado 265 koni mechanicznych. Sprint do "setki" zajmuje w tym modelu 5,7 sekundy. Nowy Boxster w wersji S otrzyma ten sam 3,4-litrowy silnik, ale jego moc wzrośnie o całe 5 KM. W rezultacie 315-konne małe Porsche rozpędzi się od 0 do 100km/h w czasie 5 sekund. Oba modele wyposażone będą w sześciobiegową manualną skrzynią biegów w standardzie, natomiast dla chętnych dostępna będzie siedmiobiegowa, dwusprzęglowa przekładnia PDK. Europejska sprzedaż nowego Boxstera rozpocznie się wiosną tego roku, podczas gdy model roadster pojawi się w salonach USA w lecie.