Porsche Boxster z inną nazwą i po zmianach
Obchodzący w tym roku swoje dwudziestolecie, Porsche Boxster pojawi się na rynku w odświeżonej postaci. Wraz z drobnymi modyfikacjami, zmieniona została także nazwa tego roadstera Porsche.
Jak przy większości faceliftingów, tak i tu zmieniony został przede wszystkim przedni pas nadwozia. Nieco masywniejszy zderzak z większymi wlotami powietrza oraz nowymi biksenonami ze zintegrowanymi światłami LED do jazdy dziennej. Przeprojektowano również nieznacznie boczną linię nadwozia, również z nieco większymi wlotami powietrza oraz nowymi obudowami lusterek i klamkami drzwi. Tył 718 Boxstera sprawia wrażenie szerszego, a to za sprawą ozdobnej listwy ciągnącej się pomiędzy tylnymi światłami, w których pojawiły się czteropunktowe światła hamowania i trójwymiarowy układ diod.
Wewnątrz zmodyfikowany został panel instrumentów, nowa jest kierownica, poprawiono również system Porsche Communication Management (PCM) z przygotowaniem do podłączenia telefonu komórkowego, interfejsem audio i nagłośnieniem Sound Package Plus o mocy 110 watów.
Odświeżone Porsche 718 Boxster to powrót do czterocylindrowych silników typu bokser z turbodoładowaniem. Podstawowa wersja będzie napędzana dwulitrowym silnikiem o mocy 300 KM, podczas gdy 2,5-litrowa jednostka w Boxsterze S dostarczać będzie większą o 50 KM dawkę mocy. W obu przypadkach nastąpił przyrost mocy o 35 KM w stosunku do jednostek poprzednika. Inżynierom udało się również zmniejszyć średnie zapotrzebowanie na paliwo o ok. 13 proc. Słabsza z jednostek ma 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, o 100 Nm więcej, zaś 2,5-litrowy silnik 420 Nm - o 60 Nm więcej niż przed zmianami. Standardowo obie odmiany wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia PDK.
Efekt jest taki, iż odświeżony roadster Porsche ma lepsze czasy przyspieszenia do 100 km/h. Wariant z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono osiąga taką prędkość w 4,7 s (o 0,8 s szybciej) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S z takim samym wyposażeniem do osiągnięcia "setki" na prędkościomierzu potrzebuje jedynie 4,2 s (o 0,6 s mniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.
Zmiany objęły również układ zawieszenia, który został dość mocno przestrojony, zaś układ kierowniczy ma o 10 proc. bardziej bezpośrednie przełożenia. W opcji istnieje możliwość zamówienia wersji z obniżonym o 10 mm aktywnym zawieszeniem, a także, po raz pierwszy, z jego sportową odmianą, w której prześwit jest obniżony aż o 20 mm.
Pojawienie się w nazwie liczby 718 to oczywiste nawiązanie do modeli z takiej serii, które w latach 50. i 60. minionego stulecia przyniosły marce Porsche wiele powodów do dumy.
W polskich salonach Porsche dwumiejscowy roadster po liftingu pojawi się pod koniec kwietnia. Ceny nie są jeszcze znane.