Porsche Boxster i Cayman zmieniają nazwę
Wraz z debiutem rynkowym poliftingowych wersji małych, dwudrzwiowych modeli Porsche zmieni się ich nazwa. Boxster i Cayman będą od tego momentu nazywać się odpowiednio 718 Boxster i 718 Cayman.
Liczba 718 nie jest oczywiście tu przypadkowa. Dzięki niej Porsche chce nawiązać do legendarnego już modelu, który na przełomie lat 50. i 60. święcił triumfy zwłaszcza w wyścigach długodystansowych.
Porsche serii 718 zadebiutował w 1957 r. Pod jego maską pracował najmocniejszy wówczas dostępny 4-cylindrowy silnik typu bokser. Dzięki tej jednostce Porsche odniosło liczne sukcesy na wielu torach wyścigowych, m.in. w 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring (1960) oraz w Mistrzostwach Europy w Wyścigach Górskich (1958-1961). W latach 1959-1960 718 trzykrotnie triumfował w legendarnym wyścigu Targa Florio rozgrywanym na Sycylii. W 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1958 r. Porsche 718 RSK dysponujące mocą 142 KM wywalczyło zwycięstwo w swojej klasie.
Wracając jednak do teraźniejszości, wprowadzenie do nazwy obu małych modeli Porsche liczby 718 oznacza również, że pojawią się w nich nowe jednostki napędowe. Choć nie znamy jeszcze szczegółów technicznych, dotyczących obu odświeżonych Porsche, dotychczasowe 6-cylindrowe silniki zostaną zastąpione silnikami z 4 cylindrami. Dotyczy to wszystkich wersji Boxstera i Caymana, od podstawowych do topowych wersji GTS.
Po zmianach oba modele będą jeszcze bardziej zbliżone do siebie pod względem technologicznym. Boxster będzie po prostu Caymanem z otwartym dachem, z tymi samymi silnikami i nieco tylko wyższą ceną.