Porsche 918 Spyder - nareszcie ostateczna wersja!
W sieci pojawiły się (prawdopodobnie) pierwsze oficjalne zdjęcia ostatecznej wersji Porsche 918 Spyder. Po ponad roku zapowiedzi, informacji, przekładania premiery i dopracowywania ostatecznego dzieła, Porsche wreszcie zakończyło pracę nad tym - przyznajmy szczerze - niesamowitym modelem.
Do tej pory poznaliśmy Porsche 918 Spyder praktycznie z każdej strony - od ceny (astronomicznej) po moc silnika, układ napędu, zastosowane technologie etc. Do tej pory widzieliśmy już liczne zdjęcia w różnych barwach. Czy zdążyliśmy się już znudzić tym autem? Co prawda od czasu do czasu mieliśmy już dość ciągłego podkręcania napięcia, ale skoro to już koniec, możemy odetchnąć z ulgą i spojrzeć na nowość z odpowiednią estymą.
Po pierwsze - cena. Tu nie ma miejsca na sentymenty. Podstawowy wariant kosztuje 845 tysięcy dolarów, zaś wzmocniona i nastawiona na torowe wyzwania wersja z pakietem Weissah to koszt 945 tysięcy dolarów.
Po drugie - napęd. Jak już wiemy, do napędu posłuży jednostka hybrydowa bazująca na silniku V8 o pojemności 4,8-litra i mocy 608 KM. Ośmiocylindrowe serce połączone jest z parą elektrycznych silników o mocy około 156 KM oraz 129 KM. Cały układ dostarcza szczytową moc na poziomie 887 KM. Takie parametry pozwalają rozpędzić Porsche 918 Spyder od 0 do 100 km/h w czasie 2,8 sekundy. Zasięg na czystej energii elektrycznej to około 30 km.