Porsche 911 Turbo oraz Turbo S Cabriolet zaprezentowane
Już 20 listopada na Salonie Samochodowym w Los Angeles zadebiutuje Porsche 911 Turbo oraz Turbo S w wersji Cabriolet. My już dziś możemy zerknąć na ciekawe nowości i sprawdzić, co oferują.
Oczywiście konstrukcja obu modeli bardzo mocno nawiązuje do wersji Coupe, choć rzecz jasna jest jedna, radykalna różnica - chowany materiałowy dach wyposażony w lekką i wytrzymałą ramę magnezową. Porsche zapewnia, że po rozłożeniu dachu linia boczna jest niemal taka sama, jak w wariancie Coupe. Proces składania i rozkładania zajmuje ok. 13 sekund i może być przeprowadzany przy prędkości do ok. 48 km/h.
Porsche 911 Turbo Cabriolet napędzany jest przez sześciocylindrową jednostkę turbodoładowaną o pojemności 3,8-litra i mocy 520 KM. Nieco mocniejsza jest wersja Turbo S Cabriolet, która posiada ten sam silnik podkręcony do 560 KM. W tym wariancie przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,1 sekundy (wersja słabsza przyspiesza do "setki" w 3,3 sekundy). Prędkość maksymalna obu modeli dobija do 314 km/h. Zdaniem producenta średnie zużycie paliwa to 10 l/100km. Optymistycznie.
Obie nowości wkroczą na rynek na początku przyszłego roku. Cena słabszego wariantu Porsche 911 Turbo Cabriolet na rynku w Niemczech została skalkulowana na poziomie 174 431 euro, natomiast mocniejszy wariant Turbo S Cabriolet to koszt 207 989 euro.