Porsche 911 Turbo
Silnik nowego Porsche 911 Turbo po raz pierwszy wyposażony został w turbosprężarkę ze zmienną geometrią turbiny (VTG).
<b>Silnik nowego Porsche 911 Turbo po raz pierwszy wyposażony został w turbosprężarkę ze zmienną geometrią turbiny (VTG). </b><br />
<p class="maintext">Dzięki temu możliwa jest regulacja ciśnienia powietrza w całym zakresie prędkości obrotowych silnika, a spaliny mogą być optymalnie kierowane na łopatki turbiny. Pozwoliło to uzyskać wzrost mocy z 309 kW (420 KM) do 353 kW (480 KM) przy niezmienionej pojemności 3,6 litra. Nominalny moment obrotowy zwiększył się z 560 do 620 Nm i jest dostępny już od 1.950 obr./min.</p>
<p class="maintext">Dzięki nowemu sterowanemu napędowi na wszystkie koła Turbo może zamieniać swoją imponującą moc silnika w siłę ciągu w sposób całkowicie odpowiedni do sytuacji na drodze. Elektromagnetycznie sterowane sprzęgło wielotarczowe należące do Porsche Traction Management (PTM) zapewnia optymalny rozdział siły napędowej na przednią i tylną oś. PTM reaguje w ułamkach sekundy i w razie potrzeby może przesłać większy moment napędowy na przednie koła.</p>
<p class="maintext">Większa moc i moment obrotowy ma bezpośredni wpływ na dynamikę jazdy. Nowe 911 Turbo z sześciobiegową przekładnią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Z dostępną jako opcja przekładnią Tiptronic S czas ten skraca się nawet do 3,7 sekundy. W ten sposób po raz pierwszy samochód sportowy Porsche z automatyczną skrzynią biegów ma lepsze przyspieszenie, niż wersja ze skrzynią manualną, co jest wynikiem współpracy między sprężarkami ze zmienną geometrią turbiny, Porsche Traction Management oraz ustawienia Tiptronic S. </p>
<p class="rgh"><strong>Źródło: Porsche</strong></p>