Porsche 911 GT3 R Hybrid - Version 2.0
Porsche zaprezentowało swoją nową broń przeznaczoną do walki z konkurencją podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nurburgring. 25 czerwca na słynnym niemieckim torze pojawi się nowa, ulepszona wersja modelu 911 GT3 R Hybrid.
Zmodyfikowane auto, ochrzczone przydomkiem „Version 2.0”, wyróżnia się na tle poprzedniej wersji wyższymi parametrami układu napędowego, niższym współczynnikiem oporu powietrza, zredukowaną masą własną, a także wygodniejszym w obsłudze wnętrzem.
Wyścigowa „911-ka” wyposażona została w napęd hybrydowy łączący 4-litrowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 470 KM z dwiema dodatkowymi jednostkami elektrycznymi rozwijającymi łącznie 200 KM (40 koni więcej niż w poprzedniku).
Za sprawą nowych elementów karoserii, konstruktorom Porsche udało się poprawić właściwości aerodynamiczne auta, co wpłynęło korzystnie na osiągi i zużycie paliwa. Nie bez znaczenia jest także redukcja kilogramów – auto waży teraz 1300 zamiast 1350 kg.
Modernizacje wprowadzone w kabinie pasażerskiej GT3 R Hybrid objęły przede wszystkim przeniesienie najważniejszych przycisków pokładowych na kierownicę. Dzięki temu, pokonując trasę wyścigu, kierowca nie musi odrywać rąk od koła kierownicy i może skupić się na prowadzeniu auta.