Porsche 911 GT3 - jak działa system skrętnych tylnych kół?
W sieci pojawił się ciekawy film, który pokazuje z bliska jak działa system sterowania tylnymi kołami. Jest to pierwszy produkcyjny model tej marki z tym ciekawym i zapewne zdaniem niektórych, kontrowersyjnym rozwiązaniem.
Od dłuższego czasu tradycjonaliści wyznają jedną zasadę: "Tylna oś napędza, przednia kieruje!" Oczywiście producenci chcą być kreatywni i próbują nietypowych innowacji. Przykładem może być Porsche, które w modelu 911 GT3 postanowiło zastosować raczej niespotykany (choć nie do końca innowacyjny) system skrętnych tylnych kół działający w dwóch podstawowych trybach.
Otóż przy prędkości do 50 km/h, czyli w mieście, na krętych drogach, zapchanych parkingach etc. tylne koła skręcają się w przeciwnym kierunku w stosunku do kół przednich. Takie rozwiązanie ma udoskonalić zwrotność, zmniejszyć promień skrętu i poprawić ogólne właściwości jezdne przy niskich prędkościach. Po przekroczeniu 80 km/h natomiast, tylne koła będą skręcały się w tym samym kierunku poprawiając stabilność.
Z pewnością pierwsze wrażenie podczas kierowania takim autem może być dość dziwne, ale kąt skrętu tylnych kół jest niewielki i wynosi zaledwie 1,5 stopnia. Niestety nie wiemy jeszcze jak to się sprawdza w praktyce, ale możemy zobaczyć, jak to wygląda "od wewnątrz". Na poniższym filmie pokazano, jak wygląda cały system oraz jak mocno odchylają się koła podczas skręcania od skrajnego do skrajnego punktu.
Czy Waszym zdaniem taki system poprawi właściwości jezdne?