Porsche 911 GT2 RS ustanawia nowy rekord Nürburgringu
To, że Porsche 911 GT2 RS jest piekielnie szybkim autem, chyba nikogo nie trzeba było przekonywać. Ale uzyskany czas przejazdu północnej pętli toru Nürburgring z pewnością zaskoczył wszystkich. To nie tylko najszybsze Porsche 911 w historii, ale również najszybszy dopuszczony do ruchu seryjny model, jaki stanął do rywalizacji na tym słynnym torze.
Rekordowy wynik wynosi od 20 września 2017 r. 6 minut i 47,3 sekundy. Co ważne, podczas prób bicia rekordu aż pięciokrotnie dwaj kierowcy (testowy Lars Kern oraz wyścigowy Nick Tandy) zeszli poniżej 6:50. Rekordowy wynik udało się osiągnąć 30-latkowi z Niemiec, który na co dzień zajmuje się jazdami testowymi nowych modeli Porsche.
Uzyskany wynik jest o ponad 4 sekundy lepszy od rezultatu osiągniętego przed rokiem przez Lamborghini Huracan Performance, który wzbudził wówczas sporo kontrowersji, a także o 9 sekund lepszy od wyniku Porsche 918 Spyder, który do tego momentu nosił miano najszybszego modelu niemieckiej marki dopuszczonego do ruchu. Niewiele, bo zaledwie 1,4 s brakowało, by Porsche pobiło także wynik najszybszego elektrycznego auta sportowego. NIO EP9 północną pętlę toru Nürburgring pokonał w czasie 6:45,90.
Najszybsze i najmocniejsze dopuszczone do ruchu Porsche 911 swoją światową premierę świętowało pod koniec czerwca na Festiwalu Szybkości w Goodwood. Sportowe Porsche z napędem na tylne koła napędzane jest 700-konnym, sześciocylindrowym silnikiem biturbo. Waży 1470 kg i do 100 km/h jest w stanie się rozpędzić w 2,8 s, a maksymalna prędkość wynosi 340 km/h. Nowe 911 GT2 RS jest mocniejsze od swojego poprzednika o 80 KM i ma wyższy o 50 Nm maksymalny moment obrotowy (750 Nm).