Porsche 911 GT2 RS jako Sportec SP 800 R
Sportec nie zwalnia. Dopiero co pokazał światu stuningowaną wersję Porsche 911 Turbo po liftingu, a już zaprezentował swój kolejny projekt, również oparty na „911-tce”.
Tym razem szwajcarscy specjaliści od tuningu sięgnęli po najpotężniejszą wersję sportowego Porsche, a mianowicie odmianę GT2 RS. Najszybsza „911-ka”, jaka kiedykolwiek trafiła do produkcji seryjnej, doczekała się niewielkich modernizacji nadwozia oraz istotnych ulepszeń mechanicznych.
Nadwozie ozdobiono zestawem spojlerów z włókna węglowego oraz nowymi, 20-calowymi felgami Sportec Mono/7. Te ostatnie zostały zaopatrzone w ogumienie wyścigowe o rozmiarze 245/30/R20 z przodu i 315/25/R20 z tyłu. Zastosowano również zmienione elementy zawieszenia, które przyczyniły się do obniżenia auta o 25 mm.
To, co najważniejsze, ukryto jednak pod pokrywą silnika. Dzięki nowemu turbodoładowaniu, sportowym filtrom powietrza, zmienionym intercoolerom, przeprogramowanemu ECU, nowym korbowodom, zmienionemu wałkowi rozrządu, a także tytanowemu wydechowi udało się „podkręcić” 3,6-litrową jednostkę napędową do 800 KM i 900 Nm.
Efekt? 911 GT2 RS w stuningowanej odmianie SP 800 R potrafi przyspieszyć do pierwszej „setki” w 3,1 sekundy i rozpędzić się do prędkości aż 373 km/h. Dla porównania, standardowa odmiana oferuje sprint od 0 do 100 km/h na poziomie 3,5 sekundy i prędkość maksymalną oscylującą wokół 330 km/h.