Porsche 911 Carrera T, czyli Touring
Rodzina modelu Porsche 911 powiększy się o kolejną wersję silnikową. 911 Carrera T to nawiązanie do Porsche z 1968 r. Ma niższą masę, inaczej zestrojoną manualną przekładnię i w efekcie tych zmian - lepsze osiągi.
Wprawne oko dostrzeże od razu różnice w stosunku do standardowej odmiany 911. Są to m.in. panele nadwozia i 20-calowe obręcze w kolorze Titan Grey, zmodyfikowana listwa spojlera przedniego czy boczne lusterka w szarym odcieniu. Kolejnym znakiem rozpoznawczym są emblematy „911 Carrera T” po bokach nadwozia. Tył wyróżnia się przede wszystkim umieszczoną centralnie, podwójną końcówką układu wydechowego w kolorze czarnym.
Również we wnętrzu pojawiło się nieco więcej sportowych akcentów. Standardem są czarne, elektrycznie regulowane sportowe fotele, w których środkowy panel pokryty został materiałem Sport-Tex. Za dopłatą można otrzymać również fotele kubełkowe. Standardem jest również sportowa kierownica GT ze skórzanym wieńcem, skrócona dźwignia zmiany biegów. W kabinie widać więcej elementów dekoracyjnych w czarnym kolorze, które kontrastują z możliwymi do wyboru trzema odcieniami (żółty, czerwony i srebrny) akcentów stylistycznych (np. pasy bezpieczeństwa, logo 911 czy też pętle do zamykania drzwi).
Porsche 911 Carrera T wyróżnia się także obniżonym o 20 mm zawieszeniem PASM, zoptymalizowanym pod względem masy pakietem Sport Chrono czy też opcjonalną tylną osią skrętną, której nie znajdziemy w ofercie modelu 911 Carrera.
Najważniejszym wyróżnikiem 911 Carrery T jest jednak chyba niższa o ok. 20 kg masa własna (1425 kg). Aby ją uzyskać wykonano np. tylne i boczne szyby z włókna szklanego, ograniczono wygłuszenie wnętrza i zrezygnowano z opcjonalnych tylnych siedzeń. Na życzenie można też zrezygnować m.in. z systemu Porsche Communication Management.
Pod maskę ten sam silnik i taka sama moc jak w standardowej odmianie Carrera. Mamy więc 3-litrowego, podwójnie doładowanego boksera o mocy 370 KM i maksymalnym momencie 450 dostępnym od 1750 do 5000 obr/min. Dzięki niższej masie poprawiony został jednak stosunek masy do mocy, który wynosi w tym wariancie 3,85 kg/KM, co przekłada się na nieco lepsze osiągi.
Odmiana z manualną przekładnią o skróconych przełożeniach i mechaniczną blokadą dyferencjału przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s, tj. o 0,1 s szybciej niż 911 Carrera. Na życzenie nowa wersja silnikowa dostępna jest również z dwusprzęgłową przekładnią PDK, dzięki której sprint do 100 km/h jest możliwy w 4,2 s. Oba warianty są w stanie rozwinąć prędkość maksymalną przekraczającą 290 km/h.
Nową wersję silnikową można już zamawiać, choć fizycznie auto będzie dostępne od stycznia. Na polskim rynku Porsche 911 Carrera T kosztuje od 536 115 zł.