Porsche 911 Carrera - kompletny tuning Vorsteinera
Porsche 911 niezmiennie należy do czołówki samochodów chętnie poddawanych tuningowi. Również obecna generacja niemieckiego superauta jest niezwykle wdzięcznym obiektem do modyfikacji.
W szerokiej gamie pakietów tuningowych, właściciele „911-tek” znajdą zestaw opracowany przez inżynierów Vorsteinera. Ta amerykańska firma zaprezentowała światu pakiet V-RT dla 911 Carrery już w ubiegłym roku, jednak dopiero teraz zdecydowała się odsłonić szczegółową specyfikację techniczną oraz paczkę zdjęć.
Choć body-kit zafundowany nadwoziu Porsche poprawił jego agresywny charakter, wygląd nie jest najważniejszą cechą zamontowanych elementów. Nowe podzespoły pozwoliły na uzyskanie niższej masy, lepszej aerodynamiki, a także doskonalszego docisku auta do nawierzchni.
Aerodynamiczny body-kit od Vorsteinera reprezentuje z przodu przeprojektowany zderzak, cechujący się powiększonymi wlotami powietrza, usuniętymi światłami przeciwmgłowymi oraz bardzo lekką konstrukcją wykorzystującą wzmocnione włókno węglowe CFRP.
W części tylnej projektanci zastosowali natomiast poprawione lampy z diodami LED, zmodernizowany zderzak oraz rzucający się w oczy, karbonowy spojler. Co ciekawe, Vorsteiner postanowił przerobić również dach – nowa konstrukcja została wykonana z włókna węglowego, dzięki czemu waży aż 25 kg mniej niż element seryjny.
Lekkie włókno węglowe pojawiło się także we wnętrzu zmodyfikowanej „911-ki”. U boku karbonowych elementów konsoli środkowej, pojawiły się aluminiowe pedały, sportowa kierownica, akcenty z alcantary, nowe obszycia podłokietnika i hamulca ręcznego, a także zmienione dywaniki.
Porsche 911 Carrera po konwersji Vorsteinera porusza się na nowych felgach aluminiowych, połączonych z ogumieniem Michelin PS2. Auto oferuje też sportowy układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej oraz – co ciekawe – system hydrauliczny umożliwiający chwilowe podniesienie przodu o 2,5 cm.
Za napędzanie auta odpowiada 3,6-litrowy, turbodoładowany bokser generujący 480 KM i 620 Nm (680 Nm przy zastosowaniu opcjonalnego overboostu). Sprint do „setki” wynosi 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 310 km/h.
kaytek_rx4