Porsche 911 Carrera 4 oraz 4S debiutuje w Paryżu
Na Salonie Samochodowym w Paryżu główną atrakcją na stoisku Porsche była prezentacja modelu Panamera Sport Turismo, choć dla miłośników tradycyjnej strony niemieckiego producenta przygotowano inną atrakcję. Oto Porsche 911 Carrera 4 oraz 4S. Sprawdźmy co oferują obie nowości.
Nowe modele będą oferowane przez niemieckiego producenta w dwóch smakach: 350-konnym w modelu Porsche Carrera 4 oraz 400-konnym w odmianie Carrera 4S. W ofercie Porsche są już cztery pozycje z napędem na wszystkie koła. Rzecz jasna oba modele dostępne będą w wersji cabrio oraz coupe.
Żeby było jasne: Carrera 4 i 4S wygląda praktycznie tak samo jak jego tylnonapędowy brat. Skrupulatność każe wspomnieć o tym, że tylne nadkola są o 22 mm szersze, choć wątpię, aby ktokolwiek to zauważył. Kolejną różnicę można zauważyć między tylnymi lampami - pojawiła się tam czerwona listwa świateł. To jedyne różnice. Gdyby nie ta listwa, jedynie osoba wyposażona w metrówkę mogłaby odróżnić te dwa modele.
Na szczęście Porsche pomyślało o wszystkich stosując dość duże napisy na tylnej masce - od razu widać, co to za model. Wróćmy jednak do głównych bohaterów. Nowy model Carrera 4 jest nieco większy od swojego poprzednika, jednak masa pojazdu uległa redukcji - w porównaniu do modelu 997, nowość jest lżejsza o około 65 kg.
Klienci Porsche mogą wybierać między dwiema 7-biegowymi skrzyniami automatycznymi, standardowym manualem oraz opcjonalną skrzynią dwusprzęgłową PDK. Porsche Carrera 4 w wersji coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna oscyluje w granicach 285 km/h.
Wersja cabrio jest odrobinę wolniejsza i przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 282 km/h. Zużycie paliwa przy zastosowaniu skrzyni PDK to 8,6 l/100km w wariancie coupe, oraz 8,7 l/100km w modelu cabrio. Emisja CO2 do atmosfery wynosi odpowiednio 203 oraz 205 g/km.
Oczywiście nie można zapomnieć o Porsche Carrera 4S, który przyspiesza od 0 do 100km/h w czasie 4,1 sekundy i osiąga prędkość 299 km/h. Jak zwykle odmiana cabrio jest nieco wolniejsza - przyspiesza do "setki" w 4,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna dobija do 296 km/h.
Porsche twierdzi, że model 4S w wersji coupe zużywa średnio 9,1 l/100km paliwa, zaś emisja CO2 wynosi 215 g/km. W przypadku modelu cabrio, zużycie oscyluje w granicach 9,2 l/100km zaś emisja CO2 to 217 g/km, ale wątpię, aby jakikolwiek właściciel tego auta się tym interesował.
Ceny na rynku niemieckim startują od poziomu 97 557 euro za model 911 Carrera 4. Za 110 290 euro kupimy model cabrio. Za 911 Carrera 4S trzeba zapłacić 112 313 euro, a jeśli chcemy pojeździć modelem cabrio trzeba wydać 125 046 euro.