Porsche 911 Carrera 4 - na cztery koła
Po debiucie modelu 911 Carrera po faceliftingu przyszła pora na wersję z napędem obu osi. Wzrost osiągów jest imponujący.
Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Porsche pochwaliło się zmodernizowanym modelem 911. Przełomowy jest zupełnie nowy silnik z turbodoładowaniem, mający zwiększyć elastyczność i zmniejszyć spalanie.
Teraz do tylnonapędowej wersji Carrera dołącza czteronapędowa Carrera 4. W podstawowej wersji napędza ją trzylitrowy bokser o mocy 370 KM i momencie 450 Nm uzyskiwanych w ogromnym zakresie 1700-5600 obr./min. Żeby zobaczyć co daje napęd obu osi wystarczy przytoczyć przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynoszące 4,1 s (PDK), czyli pół sekundy szybciej, niż Carrera. Prędkość maksymalna wynosi 287 km/h.
Mocniejsza Carrera 4S otrzymała silnik o mocy zwiększonej do 420 KM i momencie 500 Nm dostępnych w zakresie 1700-5000 obr.min. Także i w tym przypadku sprint do setki skrócił się o pół sekundy w stosunku do wersji tylnonapędowej. Moc okazała się wystarczająca, by przekroczyć barierę 300 km/h, dokładnie o 5 km/h.
Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S otrzymają adaptacyjne zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management) w standardzie oraz zawieszenie obniżone o 10 mm. W salonach pojawi się niedługo od razu w trzech wersjach nadwoziowych: coupe, kabriolet i targa.