Poprawianie dobrego - MV Agusta F4 R Corsa Corta
Stylizacja, osiągi oraz rozwiązania techniczne motocykli MV Agusta stawiają je w ekstraklasie. Mimo tego włoska firma nie rezygnuje z ciągłego udoskonalania maszyn.
Najnowszą propozycją firmy z Varese jest MV Agusta F4 R Corsa Corta. Jednoślad otrzymał nowy silnik Corsa Corta, który wcześniej zastosowano w sportowym modelu F4 RR. Różnice w sercach obu maszyn są nieznaczne. Na potrzeby F4 R moc została obniżona z 201 do 195,2 KM.
Silnik wciąż imponuje rozwiązaniami technicznymi. Jest pierwszym, seryjnie produkowanym motorem, którego wszystkie zawory wykonano z tytanu. Zastosowanie podwójnego wtrysku paliwa, dolotu o zmiennej długości oraz kontroli trakcji sprawiają, że sprzęt będzie w stanie spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających motocyklistów. Zaawansowane rozwiązania gwarantują, że MV Agusta będzie elastyczna i łatwa do kontrolowania, a po przekroczeniu 10000 obr./min. silnikowi nie zabraknie sportowego jadu.
Zawieszenie skomponowano z elementów dostarczonych przez firmy Marzocchi i Sachs. Z kolei układ hamulcowy z potężnymi „monoblokami” z przodu to produkt włoskiego Brembo.
MV Agusta F4 R Corsa Corta jest już dostępna. Motocykliści skłonni wydać 18,8 tys. euro mogą wybierać między czerwono-szarym oraz biało-szarym lakierowaniem.